بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
تغییر قیمت فولاد گرم در بورس‌کالا تابع عرضه و تقاضا صورت گرفته و گرانی بازار فولاد هیچ‌کس را خوشحال نمی‌کند.
کد خبر : ۱۹۰۸۵۰

گرانی بازار فولاد هیچ‌کس را خوشحال نمی‌کند/ بورس کالا تابع عرضه و تقاضاست

منصور یزدی‌زاده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به تغییر قیمت امروز فولاد گرم در بورس کالا اشاره کرد و گفت: معاملات بر اساس قیمت‌های تغییر داده شده هم در حوزه شمش و هم در حوزه فولاد، انجام شد و نمی‌توان گفت که نتیجه ایده‌آلی به دست آمده است.

وی دلیل اظهارات خود را گرانی بازار عنوان و اظهار کرد: زمانی که محصولی گران فروخته می‌شود، هیچ‌کس از جمله تولیدکننده از شرایط بازار خوشحال نمی‌شود.

یزدی‌زاده تاکید کرد: تولیدکننده‌ها به مهمترین عاملی که در عرضه و تقاضا علاقمند هستند، ثبات قیمت است چراکه همواره قیمت‌ها مانند تیغ دولبه‌ای بازار را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

عضو حقوقی هیات مدیره ذوب آهن اصفهان همچنین به نقش بورس کالا در تعیین نرخ پایه برخی محصولات اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه دولت مبنی بر جلوگیری از سوءاستفاده برخی دلالان سبب شده تا در سازمان‌هایی مانند بورس، قیمت‌گذاری اتفاق بیفتد اما سقفی قرار داده نشده و همواره قیمت پایه اعلام می‌شود که منطبق با ضوابط بورس کالا است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون همراهی خوبی با برنامه‌های بورس کالا صورت گرفته و اگر نوسان قیمتی هم اتفاق افتاده، دلیل آن به عملکرد بازار و دلالیلی مانند نوسان نرخ ارز برمی‌گردد.

به گفته یزدی‌زاده، یکی از کارکردهای مهم بورس‌کالا این است که این مرجع تابع عرضه و تقاضاست و افزایش و کاهش قیمت‌ها هم گواه این عملکرد بوده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
قیمت قند به ۱۰۰۰۰ تومن افزایش یافته و شکر و خرما و روغن جامد نایاب شده