بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مدیرعامل بانک پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عبور نظام بانکی از سالی سخت / افزایش سرمایه فرصتی برای پوست‌اندازی

بانک‌ها، افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دارند و این موضوعی بسیار حساس و با ارزشی برای شبکه بانکی خواهد بود که با تمهیدات بانک‌مرکزی، اجرایی خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۰۸۷۳

کوروش پرویزیان

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک‌پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص ارزیابی خود از صنعت بانکداری در سال جاری گفت: بانک‌ها از سال بسیار سختی عبور کرده و چالش‌های پیش‌روی نظام بانکی طی هر سال، مختص به شرایط خاص خود بوده اما امیدواری‌ها فراوانی برای سال 98 در این صنعت وجود دارد.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: بانک‌ها در مرحله نخست، افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دارند و با تمهیداتی که از سوی بانک‌مرکزی اندیشیده شده، این اتفاق رخ خواهد داد زیرا این اقدام، موضوعی بسیار حساس و با ارزشی برای شبکه بانکی بوده که باید از این فرصت به نحوه احسن استفاده شود تا با افزایش‌سرمایه،  مناسبی را برای تصحیح افزایش سرمایه بانک‌ها رخ دهد.

مدیرعامل بانک پارسیان درخصوص نیاز به این افزایش سرمایه اشاره داشت و تصریح کرد: افزایش سرمایه در شرایط فعلی یکی از نیازهای مبرم بانکی بوده زیرا باید سطح همکاری بانک‌ها با بنگاه‌های تولیدی در مسیر رشد تسهیلات‌دهی به بنگاه‌ها برای رونق تولید افزایش یابد ضمن آنکه بسیاری از بنگاه‌های دیگر، نیازمند فاینانس‌های داخلی و اعتباری از محل‌های مختلفی هستند که رونق به بنگاه‌ها بازگردد ؛ از سوی دیگر، برای افزایش همکاری‌های خارجی در سطح بین‌المللی نیز سرمایه‌ بانک‌ها با توجه به شرایط فعلی مناسب نبوده و این افزایش‌سرمایه می‌تواند در راستای این نوع تعاملات بین‌المللی نیز به کار آید.

پرویزیان درخصوص کاهش نرخ سود بانکی و تبعات آن برای صنعت بانکداری گفت: بانک‌مرکزی تمهیدات مناسبی را در راستای عدم بروز مشکلات بانکی با توجه به کاهش سود سپرده اندیشیده و تغییرات تدریجی را به نظام بانکی تزریق می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر محاسبات سود از روزشمار به ماه شمار و برنامه تدریجی این حوزه، زمینه ثبات در شبکه بانکی و پایداری را فراهم آورده و همین موضوع باعث شده تا شرایط برای تسهیلات‌گیرندگان نسبت به گذشته بهتر کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر