بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به جای جدید گرم‌ونرم داروغه‌ها تا پوزخندی که دوربین‌های سرعت را رد کرد تا سلطانی پدید آورد.
کد خبر : ۱۹۰۹۰۶

خواب عمیق اصحاب‌کهف در ساختمان سمیه/ سلب خودکار از مدیر


به گزارش بورس نیوز، زمانی که لیست قیمت‌های خودرو را نگاه می‌کنیم حال فردی را پیدا می‌کنیم که در هوای گرگ‌ومیش از خواب بلند شده اما نمی‌داند که الان صبح است یا عصر.
اینگونه که قیمت خودرو بالا می‌رود گویا هیچ دوربین سرعت‌گیری در جاده مخصوص نصب نشده و اهالی ساختمان سمیه با غارنشینان خفته اصحاب‌کهف، در رقابتی تنگاتنگ به سر می‌برند یا نکند اصحاب‌کهف در ساختمان سمیه به خواب رفته‌اند؛ از طرفی دیگر گویا سلفی اهالی بهارستان در صحن علنی نیز به اتمام نرسیده یا شاید پایان تعطیلات بهاری به تعطیلات تابستانی گره‌زده شده که صدایی از مسئولین در کشور در نمی‌آید.
البته تنها دست‌اندازی که می‌تواند به‌عنوان دست‌انداز قیمت این فرغون‌سازان باشد، آزادسازی نرخ خودرو بوده تا مردم به‌جای تحمیل فرغون، خودرو سوار شوند.
یک نکته‌ای که به ذهن می‌رسد نکند که قشر فرغون‌ساز آتویی از دوستان دارند که هر روز قیمت زیاد می‌کنند، و آپشن‌های چهارچرخ‌های خود را کم می‌کنند.

باب همایون و وعده‌ای جدید
رئیس اعظم باب‌همایون در دستوری به بانک‌ها گفته که برای اموال مازاد بانک‌ها، داروغه‌ها و خزانه‌دارها پیشنهادی دهند، آنها نیز روی اموال مازاد نشستند و گفتند چه جای گرم و نرمی رئیس جان، سپاس از شما.

همیشه پای «دلال» در میان است!
پارسال، شکر از معاملات بورس کالا حذف شد تنها به بهانه‌ای که از افزایش قیمت شکر جلوگیری شود. ولی نشان به آن نشان که نه فقط خبری از کاهش قیمت نشد، بلکه اختلاف قیمت مصوب دولتی و قیمت بازار آزاد، سود هنگفت ۲ هزار میلیارد تومنی به جیب دلالان سرازیر کرد. حالا یکی به گوش آقایون برساند که چه اجباری داریم نرخ مصوب اعلام کنیم وقتی دست مردم به این قیمت ها نمی رسد؟ آقایان تصمیم‌گیر و سلطان دُرست‌کن، شکر کمیاب شده است.

مش قربون پرتقال فروش
شنیده شده یکی از مش قربون‌ها که جدیدا کارخانه‌ای را خریده که اتفاقا در لیگ برتر فوتبال نیز داداش دارد، این کارخانه را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد  به صورت قسطی و تنها با ۶۸۷ میلیارد در عرض ۴ روز بزخری کرده بود، به جرم اخلال در نظام ارزی به ۲۰سال حبس محکوم شد.
جرم او دریافت ۴۴۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی از چند بانک با جعل سند برای واردات ورق استیل بوده که ارزها را در بازار فروخته و هیچ کالایی وارد نکرده.

حکمی برای سلب خودکار از مدیر
بسیار جالب است که مدیرعامل شرکت بزرگ بیمه‌ای باشی اما خودکار شما در جیب همکاران باشد و تنها به‌عنوان مترسک بر صندلی چرمی تکیه‌زنید؛ اما این داستان واقعی بوده و گفتند که مشکلات مالی و ابهاماتی وجود دارد اما دیگر خودکار دست مدیر ندهید! مدیر آقازاده بوده؟ به اسم مدیر به کام هیات مدیره؟ سیستم نظارتی در کار نیست و ... خدا داند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر