بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش در گفتگو با بورس نیوز:

ضرورت نقش تنظیم کنندگی بازار حفاری توسط انجمن شرکت‌های حفاری

چالش‌های امروز صنعت حفاری مانند افزایش هزینه‌های عملیاتی شرکت، فعالیت شرکت‌های برهم زننده تعادل بازار را می‌توان با ورود انجمن شرکت‌های حفاری به تنظیم این بازار بهبود بخشید.
کد خبر : ۱۹۰۹۴۰

ضرورت نقش تنظیم کنندگی بازار حفاری توسط انجمن شرکت‌های حفاری

مرتضی پاکروان در گفت وگو با بورس نیوز، ضمن تشریح چالش‌های صنعت حفاری به نقش انجمن‌ها و نهادهای فعال در این حوزه اشاره و اظهار کرد: یکی از اتفاقات مثبتی که شاهد آن هستیم تاسیس انجمن شرکت‌های حفاری بود که در نتیجه احساس نیاز این شرکت‌ها به همکاری بیشتر با یکدیگر برای رفع چالش‌های مشترک در صنعت حفاری به سرانجام رسید.

وی گفت: چالش‌های اصلی صنعت حفاری مانند کاهش نرخ اجاره دستگاه‌های حفاری و درآمد شرکت‌ها، افزایش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها، کاهش پروژه‌های حفاری و آشفتگی در جابجایی نیروهای حفاری بین شرکت‌ها، بالا رفتن انتظارات نیروهای شاغل و فعالیت شرکت‌های برهم زننده تعادل بازار سبب بروز مشکل در این صنعت شده است.

پاکروان ادامه داد: علاوه بر چالش‌های فوق، بازگشت تحریم‌ها، افت تعداد پروژه‌ها، نوسانات ارزی و... شرکت‌های حفاری را در وضعیت دشواری قرار داده است.

این عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز با اشاره به راهکاری پیرامون کاهش مشکلات مذکور گفت: به نظر می‌رسد انجمن شرکت‌های حفاری می‌تواند نقش تنظیم‌کنندگی بازار حفاری را به عهده بگیرد.

وی افزود: این انجمن می‌تواند در جهت ایجاد تعادل در سهم بازار شرکت‌های فعال در این حوزه و ایجاد تناسب در نرخ اجاره دستگاه‌ها در مناقصات تلاش کند.

مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش تصریح کرد: انجمن حتی می‌تواند با تهیه تفاهمنامه‌هایی در موضوعات مختلف و دغدغه‌های شرکت‌های حفاری، باب همکاری گروهی بین شرکت‌های عضو را فراهم کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر