بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
سهام بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی را می‌توان نام برد که بهبود سودآوری آنها مدیون رشدهای سرسام‌آور نرخ‌های فروش محصولات آنها بوده نه بهبود عملکرد شرکت و این موضع ناامیدکننده در برخی شرکت‌ها وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۰۹۷۷

پنهان شدن عملکرد ضعیف «دیران» در سایه افزایش نرخ محصولات:تعدیل مثبتی ناامیدکننده از این شرکت:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آنچه این روزها به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کارشناسان و فعالین مجرب بازار سرمایه مبدل شده است، رشد غیرمنطقی و احساسی سهام بسیاری از شرکت‌های فعال در بازار بورس است.

سهام بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی را می‌توان نام برد که بهبود سودآوری آنها مدیون رشدهای سرسام‌آور نرخ‌های فروش محصولات آنها بوده است و نه بهبود عملکرد. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت ایران دارو اشاره کرد که علیرغم رشد سودآوری این شرکت در سال مالی 1397 در مقایسه با سال 1396، عملکردی بسیار ناامید کننده را از خود به ثبت رسانده است.

پنهان شدن عملکرد ضعیف «دیران» در سایه افزایش نرخ محصولات:تعدیل مثبتی ناامیدکننده از این شرکت:

شاید اصلی‌‌ترین دلیل افزایش سودآوری این شرکت در سال مالی 1397 را می‌توان کاهش در حدود 80 میلیارد ریالی بهای تمام شده این شرکت دانست که متاسفانه این کاهش هزینه بیشتر از بهبود بهره‌وری تولید این شرکت مربوط به افت چشمگیر تولید محصولات شرکت است.

شاید نگاهی به مقادیر تولید و فروش محصولات این شرکت و مقایسه با سال 1396 ، شرایط ناامیدکننده تولید این شرکت در سال 1397 را بهتر نمایش می‌دهد.

از نکات قابل توجه اما، قیمت 3056 ریالی و صف خرید سهامداران سهام این شرکت آن هم با تحقق سودهای ناچیزی در حدود 134 ریالی در سال 1397 و شاید در حدود 250 ریالی در سال 1398 است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر