بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد:

طبق ارائه استاندارد می‌توان دارایی‌ها را تجدید ارزیابی کرد

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق استاندارد می‌توان دارایی‌ها را تجدید ارزیابی کرد، اما اینکه این رقم تجدید ارزیابی را در حساب سرمایه لحاظ کنیم، نیاز به قانون دارد .
کد خبر : ۱۹۱۰۶۳

طبق استاندارد می‌توان دارایی‌ها را تجدید ارزیابی کرد

به گزارش بورس نیوز، حسن امیری اظهار کرد: مصوبه امروز مجلس درخصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مهم است. این اصلاحیه با هدف تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفته که باید قانون تبدیل شده و ابلاغ شود.

وی افزود: سال گذشته با استفاده از ظرفیت قانون بودجه ۹۷ این معافیت اتفاق افتاد اما برای امسال هنوز قانون مصوبی نداریم و در بودجه ۹۸ نیز لحاظ نشده است؛ ایراد اصلی شورای نگهبان هم به مصوبه قبلی مجلس این بود که افزایش سرمایه از این محل، منجر به ایجاد بار مالی برای دولت خواهد شد.

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: طبق استاندارد می‌توان دارایی‌ها را تجدید ارزیابی کرد، اما اینکه این رقم تجدید ارزیابی را در حساب سرمایه لحاظ کنیم، نیاز به قانون دارد .

امیری با بیان اینکه این موضوع در بودجه ۹۸ لحاظ نشده ادامه داد: البته روی تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه از این محل پیشنهاد دیگری هم به جلسه هماهنگی سران قوا رفته که در حال بررسی است و باید دید کدامیک به نتیجه نهایی خواهد رسید.

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در صورت تایید نهایی شورای نگهبان، موضوع به شکل رسمی اعلام خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر