بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر : ۱۹۱۰۸۰
به گزارش بورس نیوز، بی ام و سری 5 شامل سدان‌های سایز متوسط بی ام و است که در بین تمام سدان‌های بی ام و بیشترین طرفدار را در سراسر جهان دارد. بی ام و سری5 تنها در نسخه سدان تولید می‌شود و در لیست فروش سالیانه بی ام و همواره در رده دوم پرفروش‌ترین‌های بی ام و قرار می‌گیرد. بی ام و520i یکی از مدل‌های سری5 است که از  فروش بی ام و520i اولین نسل این سری در خط تولید بی ام و حضورداشته است.

بی ام و520iجزو سدان‌های لوکس بی ام و محسوب می‌شود که از ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی نیز بهره می‌برد. اما در کنار این ویژگی‌های مثبت که نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شوند، نقاط ضعفی نیز وجود دارد که مانع از در تعداد بیشتر شده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم این نقاط قوت و ضعف را در بی ام و520i موردبررسی قرار دهیم.

اگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید

1.مدل پایه قدرتمند و کارآمد

معمولاً کمپانی‌های مشهور آلمانی که خودروهای لوکسی تولید می‌کنند، برای مدل پایه خودروهای خود از موتورهای ضعیفی استفاده می‌کنند تا حداقل قیمت ممکن را داشته باشد. اما بی ام و520i 2017 مدل پایه خود از یک موتور 2لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد. این موتور قدرتمند توانایی تولید 183 اسب بخار نیرو 270 نیوتون متر گشتاور را دارد. این موتور درواقع قدرتی بیش از آنچه از یک سدان شهری انتظار می‌رود را تأمین می‌کند. به همین دلیل نیز خرید بی ام و520i شما را صاحب یک سدان لوکس و اسپرت خواهد کرد.

اگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید

2.عملکرد و هندلینگ عالی

بی ام و520در نسل جدید خود از امکانات به‌روزتری درزمینهٔ کنترل رانندگی در شرایط مختلف بهره می‌برد. فرمان مقاوم و قابل‌کنترل، سیستم تعلیق به‌روز شده و انطباق پذیر، ترمزهای فعال و پاسخگو به حرکات ناگهانی و بسیاری از عوامل دیگر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا یک تجربه رانندگی بسیار خوب را در اختیار شما قرار دهند. البته این ویژگی را می‌توان در تمام مدل‌های بی ام و سری5 دید. اما حضور آن در کنار عوامل دیگر باعث افزایش فروش بی ام و520شده است.

اگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید

3.کابین بی‌سروصدا و آرام

کمپانی بی ام و با استفاده از مهارت مهندسین خود و تکنولوژی‌های به‌روز توانسته نسل جدید بی ام و520را طوری عایق‌بندی کند که در هر حالتی از رانندگی صدایی به داخل کابین نفوذ نکند. به‌طورکلی موتورهای تولیدشده توسط بی ام و پرسروصدا نیستند. اما اگر بخواهیم در این مورد سخت‌گیر باشیم، تنها در هنگام رانندگی پرسرعت در جاده اگر دقت کنید صدای آرامی از موتور را خواهید شنید.

اگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید

4.امکانات ایمنی فراوان

ایمنی یکی از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در میزان خریدوفروش بی ام و520بوده است. بی ام و520i 2017 امکانات بسیار به‌روزی را درزمینه ایمنی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می‌دهد. یکی از این امکانات پارک کردن از راه دور است. این آپشن بسیار کاربردی به رانندگان این اجازه را می‌دهد که در فضاهای پارک محدود و نیز هنگامی‌که ورود و خروج از خودرو در فضای پارک سخت می‌شود، خودرو خود را به‌راحتی از راه دور کنترل و پارک نمایند.

علاوه بر این آپشنهای دیگری نیز ازجمله ایربگ های جانبی، ایربگ پشت سر، ایربگ پشت بدن، ترمزهای دیسکی برای 4 چرخ، ترمز کمکی، دید در شب، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط و بسیاری دیگر ایمنی راننده و سرنشینان خودرو را تا حد زیادی تضمین می‌کند.


1.قیمت بسیار بالا

بی ام و520i بااینکه از موتور قدرتمندی نسبت به رقبای خود در مدل پایه برخوردار است اما در میان مدل‌های سری5 موتور ضعیف‌تری دارد. به همین دلیل نیز انتظار می‌رود قیمت بی ام و 520iاز سایر مدل‌های هم‌خانواده خود به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر باشد. درصورتی‌که چنین نیست و این خودرو نسبت به رقبای هم‌رده خود در بازار قیمت بالاتری دارد. این موضوع باعث شده تا خریدوفروش بی ام و520i در بازار جهانی محدود به افراد متموّل و ثروتمند باشد.

2.عدم حضور دوربین عقب به صورت استاندارد

درحالی‌که بسیاری از کمپانی‌های مشهور دیگر جهان در نسل جدید خودروهای خود دوربین دید عقب را به صورت استاندارد قرار می‌دهند، بی ام و520i این ویژگی را به صورت آپشنال و با هزینه اضافه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بی ام و با این کار خود رقبای 520i را یک‌ قدم جلوتر آورده است.


اگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شویداگر قصد خرید بی ام و520i را دارید با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید

3. تغییرات بسیار جزئی در طراحی

باوجود این‌که در سال 2017 نسل جدید بی ام و520i به بازار معرفی شد. اما مدل جدید این خودرو تغییرات چشمگیری نسبت به سال قبل خود نداشت. ازاین‌رو بسیاری از طرفداران این خودرو پس از معرفی مدل 2017 آن ناامید شدند. زیرا از کمپانی باسابقه و مشهوری مانند بی ام و انتظار یک تغییر بزرگ در نسل جدید داشتند.

منبع : ویرلن


اشتراک گذاری :
ارسال نظر