بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطح کرد:

اعمال تحریم علیه پتروشیمی‌ها و قرمزی نماگر/ نباید دلار مجددا به فردوسی برود

پس از ظهر امروز تحریم‌های جدید علیه پتروشیمی‌ها اعمال می‌شود بنابراین میزان فروش این شرکت‌ها کاهش خواهد یافت که این امر زمینه را برای نزول شاخص بازار سرمایه فراهم کرده است. وی خاطرنشان کرد: پس از ظهر امروز تحریم های جدید علیه پتروشیمی ها اعمال می شود بنابراین میزان فروش این شرکت ها کاهش می یابد .
کد خبر : ۱۹۱۱۰۶

اعمال تحریم های جدید علیه پتروشیمی ها عامل قرمزپوشی نماگر بازار

حسین ایزدی رئیس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری تامین آتیه تدبیر سبز در گفت و گو با بورس نیوز گفت: عمده ترین دلیل افت چشمگیر بازار، افت سهام شرکت‌های پتروشیمی است.

وی افزود: شاخص بازار سرمایه در روزهای گذشته رشد مطلوبی را تجربه کرد بنابراین می‌توان گفت در حال حاضر این شاخص روند اصلاحی را در پیش گرفته است.

ایزدی با تاکید براینکه تحریم پتروشیمی‌ها عمده‌ترین دلیل افت شاخص محسوب می شود، ادامه داد: باید اصلاح قیمتی در بازار نیز انجام شود تا از این طریق نوسانات کاهش یابد.

کارشناس بازار سرمایه سهم افزایش قیمت دلار را یکی دیگر از عوامل موثر در زمینه افت شاخص دانست و تصریح کرد: به تبع افزایش قیمت دلار شاید افراد نقدینگی خود را از بازارسرمایه خارج و به بازار ارز هدایت کنند که این امر اشتباه بوده و بانک مرکزی باید این روند را کنترل کند.

وی افزود: به دلیل تحریم پتروشیمی ها شاید روند نزولی بازار در بلندمدت نیز ادامه یابد اما افزایش قیمت دلار و روند اصلاحی بازار موقتی است.

ایزدی ادامه داد: تقسیم سود بالا توسط شرکت ها انگیزه ای برای رشد مجدد بازار محسوب می‌شود اما در این زمینه عوامل برونزا نیز تاثیرگذار هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز و در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

سیمان تهران در صدر معاملات امروز

امروز در تالار شیشه ای اتفاق افتاد؛

تاثیر مثبت «پارس»، «همراه» و «شبریز» در شاخص بورس

فعال صنعت پلاستیک و نایلون در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کرد:

اضلاع یک ناهماهنگی در خون فرآورده‌های پلیمری / رقص صنایع پایین‌دستی به ساز پتروشیمی‌ها!

ارسال نظر