بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

عدم وجود امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان

وجود برخی مشکلات قدرت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی را از فعالان اقتصادی گرفته که این امر نشان از عدم وجود امنیت اقتصادی در کشور است.
کد خبر : ۱۹۱۱۱۶

به گزارش بورس نیوز، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ایران به دلیل ظرفیت‌های زیاد اقتصادی و روابط دوستانه با همسایگان، شرایط مساعدی برای افزایش حضور در بازارهای منطقه دارد،گفت: مبادله با کشورهای همسایه بعنوان اولویت دولت در سیاست تجاری محسوب می شود که استان‌های مرزی مانند خراسان جنوبی در این زمینه از اهمیت بالایی برخور هستند.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه با تصمیمات وصله و پینه‌ای مشکلات بخش تولید برطرف نمی‌شود، تأکید کرد: تا زمانی که سیاست‌های تجاری با سیاست‌های ارزی هماهنگ نباشد در زمینه رفع مشکلات اقتصادی به نتیجه مطلوبی دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه ایران با وجود قرار گرفتن در یک منطقه پرتنش و ناامن، از امنیت و ثبات بسیار بالایی برخوردار است، گفت: اما وجود برخی مشکلات قدرت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی را از فعالان اقتصادی گرفته که این امر حاکی از عدم وجود امنیت اقتصادی در کشور است.


شافعی با تأکید بر اینکه وقتی همه مشوق‌ها به بخش‌های غیر مولد و دلالی اختصاص می‌یابد نمی‌توان انتظار رونق تولید داشت، گفت: فردی که همه ثروت خود را در بانک پس‌انداز می‌کند همواره سود بدون ریسک می‌گیرد و هیچ‌گونه مالیاتی پرداخت نمی‌کند اما تولیدکنندگان هزینه‌های زیادی در قالب بیمه و مالیات و عوارض می‌پردازند و علاوه بر این باید ریسک تغییرات بی‌قاعده قوانین و شرایط اقتصادی را نیز بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در راستای حمایت از کالای ایرانی اصرار بر حمایت از عرضه به‌جای بخش تقاضا دارد، افزود: رونق تولید نیز با از همین طریق محقق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه گاهی هماهنگی در زمینه تصمیمات کلان اقتصادی وجود ندارد، گفت: وجود ناهماهنگی‌ها فضای کسب‌وکار را نامساعد می‌کند بعنوان مثال وقتی در یک موضوع مشخص بانک مرکزی یک نظر و وزارت صنعت نظر دیگری دارد، آسیب‌های احتمالی آن نصیب حوزه تولید و فعالان اقتصادی می‌شود.


شافعی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به‌اندازه کافی برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد کرده بنابراین در داخل نباید سنگ اندازی در مسیر رونق تولید انجام شود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبر بسیار خوب برای بورس و اقتصاد ایران از پاستور رسید؛

واگذاری سهم دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی/ 16 شرکت از حیاط‌خلوت دولت می‌آید

خبر بسیار خوب برای بورس و اقتصاد ایران از پاستور رسید؛

واگذاری سهم دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی/ 16 شرکت از حیاط‌خلوت دولت می‌آید

ارسال نظر