بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مهم‌ترین موضوع در بحث مسکن تولید و عرضه است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث مسکن تولید و عرضه است که انتظار می‌رود دولت بخشی از منابع بانکی را به این سو هدایت کند.
کد خبر : ۱۹۱۱۲۷

به گزارش بورس نیوز، هادی قوامی درباره دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها و خرید مسکن اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث مسکن تولید و عرضه است که انتظار می‌رود دولت بخشی از منابع بانکی را به این سو هدایت کند.

نماینده مردم اسفراین در خانه ملت بیان کرد: به دلیل وجود سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن، دولت باید مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی را اعمال کند تا مالکان این خانه‌ها را عرضه کنند. اگر خانه‌های خالی با قیمت‌های پایین جهت اجاره عرضه شوند معافیت‌های مالیاتی شامل آنها شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد خانه‌های خالی بسیار زیاد است و با انگیزه سفته‌بازی و دلالی نگه داشته شده‌اند و به فروش نمی‌رسند.

قوامی ادامه داد: افزایش قیمت اجاره و خرید مسکن پایه علمی و کارشناسی ندارد و متاسفانه تحت تاثیر فضای روانی تعیین می‌شوند. تاریخ همواره نشان داده که سرمایه‌ها و نقدینگی به سمت مسکن حرکت کرده است. در بودجه نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه عرضه و تولید مسکن‌های ارزان قیمت صورت گرفته که دولت باید اقدامات عملی در زمینه داشته باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر