بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص خصوصی سازی:

در واگذاری ها باید روال قانونی طی شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از ۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق‌های بازگانی و تعاون وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می‌شود بنابراین در واگذاری‌ها روال قانونی طی می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۱۶۰

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند درباره خصوصی‌سازی و مشکلات موجود اظهار کرد: آسیب‌شناسی‌های بسیاری درباره روش‌های واگذاری، قیمت‌گذاری، و سیاست‌هایی برای شفافیت و تقویت خصوصی‌سازی انجام گرفته است.

وی افزود: درباره واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌هایی که در بورس هستند تصمیم‌گیری شد. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این پروسه طی و ابلاغ شود. اگر این امر محقق شود گام بزرگی در واگذاری‌ها در محیطی شفاف انجام می‌شود و منافع حاصله نیز به مردم می‌رسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: قانون‌گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری‌ها را تعیین کرده است. در حال حاضر برای قیمت‌گذاری از کانون کارشناسان دادگستری تیمی را درخواست کرده و این افراد به محل موضوع واگذاری مراجعه کرده و پس از بررسی، قیمت پیشنهادی را ارائه می‌دهند.

دژپسند گفت: واگذاری‌ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی‌سازی تعیین قیمت شود. قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از ۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق‌های بازگانی و تعاون وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می‌شود بنابراین در واگذاری‌ها روال قانونی طی می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر