بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
مدیرعامل پتروشیمی مرجان گفت: تحریم موجب کم شدن وابستگی ما به دانش خارجی شده و در حال حاضر استفاده از توان داخل در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود در این صنعت در حال گسترش است.
کد خبر : ۱۹۱۱۸۴

تحریم موجب کم شدن وابستگی به دانش خارجی شده است

به گزارش بورس نیوز، قاسم مسعودی در این باره که صنعت به توان داخل تکیه کرده است، اظهار کرد: تحریم موجب کم شدن وابستگی ما به دانش خارجی شده و در حال حاضر استفاده از توان داخل در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود در این صنعت در حال گسترش است.

وی افزود: یک گروه تحقیقاتی برای مطالعه طرح‌های پایین‌دست متانول و تکمیل زنجیره ارزش تشکیل دادیم تا محصولاتی با ارزش‌افزوده بیشتر از زنجیره متانول تولید کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان ادامه داد: با تعمیرات انجام شده در مجتمع، مشکلاتی که در زمان ساخت و طراحی ایجاد شده بود، برطرف شده است و در حال حاضر این مجتمع با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ظرفیت تولید از این میزان نیز فراتر رود. همچنین بالای ۹۰ درصد تجهیزات کمیاب داخل کشور تامین می‌شود.

مسعودی در مورد کاتالیست‌های متانول ادامه داد: در حال مذاکره برای تامین کاتالیست از داخل هستیم که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یا دو شرکت زیرمجموعه اسپک از گزینه‌های در حال بررسی هستند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری ملل پویا:

تحریم صنعت پتروشیمی قابل پیش بینی بود

در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاق افتاد؛

امضای نخستین قرارداد تامین کاتالیست تولید متانول

در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه خواهد شد؛

عرضه گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

امروز در بورس انرژی انجام می شود؛

عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی

ارسال نظر