بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اولویت وزارت صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت بزرگی در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد و به همین دلیل توسعه این بخش را در اولویت امسال وزارتخانه قرار دادیم.
کد خبر : ۱۹۱۱۸۷

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اولویت وزارت صنعت

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی درباره ظرفیت بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد:‌ ظرفیت بزرگی در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد و به همین دلیل توسعه این بخش را در اولویت امسال وزارتخانه قرار دادیم.

وی افزود: انقلاب معدنی از تغییر فکر و گفتمان حاصل می‌شود و در این خصوص باید ایمیدرو، معاونت معدن و صنایع معدنی وزارتخانه ورود کنند و همچنین در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای نیز برای جا انداختن این مسئله فرهنگسازی شود.

رحمانی بیان کرد: بخش معدن ظرفیت کسب درآمد به اندازه بخش نفت را دارد و می‌تواند جایگزین این صنعت شود. بخش معدن بر خلاف نفت اثرپذیری کمتری از تحریم‌ها دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه و تولید محصولات با ارزش‌افزوده می‌تواند آبادانی و اشتغال را برای کشور به همراه داشته باشد.

وزیر صنعت ادامه داد: اکتشاف معدن در اولویت قرار دارد، گفت: تولید از مرحله اکتشاف آغاز می‌شود و امسال باید این بخش را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی مانند وحدت فرماندهی پروژه‌های معدنی و آزادسازی پهنه‌ها مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود. تصمیماتی که در سطح وزارتخانه اتخاذ می‌شود باید به درستی به سطوح میانی و پایینی منتقل شود که در بعضی موارد نواقصی دیده می‌شود.

رحمانی درباره طرح اکتشاف و نوسازی معادن تاکید کرد: دراین حوزه باید با استفاده از بودجه‌های وزارتخانه، کار را پیش برد و در جایی که با مشکل مواجه هستیم به دنبال راه حل‌هایی مانند استفاده از صندوق توسعه ملی، انتشار اوراق و... باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بانک صادرات خبر داد:

«صاپ» اپلیکیشن جدید بانک صادرات

از سوی وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

مشخص شدن نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی تهران

از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاد؛

افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن

ارسال نظر