بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
مدیر پذیرش شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

بورس پذیرای 3 صنعت جدید/ قوانین پذیرش تعدیل می‌شوند

بازارسرمایه می‌تواند یک‌راه خوب و به‌صرفه برای تأمین سرمایه شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی کشور باشد و در این راستا ‏ورود صنایع جدید و آسان‌سازی پذیرش می‌تواند میزان مشارکت در بورس را افزایش دهد.‏
کد خبر : ۱۹۱۲۱۹

بورس پذیرای 3 صنعت جدید/ قوانین پذیرش تعدیل می‌شوند


به گزارش خبرنگار بورس نیوز یکی از موضوعاتی که همیشه به‌عنوان دغدغه شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار سرمایه بیان‌شده است، سخت‌گیری در پذیرش و نبود برخی صنایع در لیست بورس تهران است.

در سال گذشته بخشی از بازار سرمایه دست به اصلاح قوانین خود زد و در قدم اول بازار پایه فرابورس با تغییر برخی قوانین و مدل‌های ارزش‌گذاری، راه را برای ورود تازه‌واردها و شفافیت بیشتر هموارتر کرد.

به نظر می‌رسد که بازار سرمایه به تعدیل برخی قوانین و یا تغییر برخی ضوابط پذیرش نیاز دارد و این مهم توسط مدیران ارشد بازار سرمایه به‌خوبی موردپذیرش و بررسی قرارگرفته است.

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز در این مورد گفت: امسال اصلاح دستورالعمل پذیرش را در دستور کار قرار داده که این روند از دو سال پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: روند تعدیل برخی قوانین را از سال‌های گذشته آغاز کردیم اما باید بدانید که این مهم نیاز به تغییرات ساختاری داشته و نمی‌تواند یک‌شبه رخ دهد.

مدیر پذیرش شرکت بورس تهران  ضمن تأکید بر این مطلب که این تعدیل‌ها باعث می‌شود پروسه پذیرش شرکت‌ها دقیق‌تر شود تصریح کرد: در نمایشگاه دوازدهم بورس، بانک و بیمه سامانه‌ای به بازار معرفی شد تا مستندات و فایل‌های مورد نیاز برای پذیرش به‌صورت الکترونیکی دریافت شود و دیگر نیاز به تحویل مستندات به‌صورت کاغذی برای عرضه‌های اولیه و پذیرش شرکت‌ها نباشد. این مهم کار را برای متقاضی و بازار راحت‌تر خواهد کرد.

وی افزود: تمامی این‌ها در کنارهم باعث می‌شود که پذیرش شرکت‌ها آسان‌تر شود و در کنار این مهم به دنبال افزایش صنایع حاضر در بازار سرمایه نیز هستیم.

درگاهی با تأکید بر پایش صنایع مختلف برای ورود به بازار سرمایه گفت: بورس ما تنوع خوبی ازنظر حضور صنایع مختلف دارد اما این تنوع در سال جاری و سال‌های پیش روی افزایش خواهد یافت و در سال 98 نیز احتمال حضور 2 تا 3 صنعت جدید وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر