بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی

معاملات الگوریتمی بازار سرمایه، مصداق بارز اقتصاد هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مصادیق بارز اقتصاد هوشمند، معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه است که از مدتی قبل در این بازار عملیاتی شده است.
کد خبر : ۱۹۱۳۱۹

به گزارش بورس نیوز، علی عبداللهی درباره اقتصاد هوشمند اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز اقتصاد هوشمند، معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه است که از مدتی قبل در این بازار عملیاتی شده است.

وی افزود: امروزه استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی در همه عرصه‌های اقتصادی و کسب و کاری، امری لازم است. یکی از جاهایی که به شدت بر پایه اطلاعات می‌چرخد، بازارهای مالی، بورس بانک و بیمه است؛ به همین دلیل می‌بینیم که هر سال نسبت به سال قبل، ضریب نفوذ تکنولوژی و فناوری‌های اطلاعاتی در این حوزه‌ها بیشتر می‌شود .

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بازارهای مالی، بورس، بانک و بیمه، هم از دیتا و اطلاعات استفاده می‌کنند و هم در کنار تراکنش‌هایی که ایجاد می‌شود، فناوری‌های اطلاعاتی را در تصمیم‌گیری‌های خود به کار می‌گیرند . بنابراین همه ساله فناوری اطلاعات، قدرت و نفوذ خود را بیشتر نشان می‌دهد و این بسیار عالی است و جای تبریک دارد .

عبداللهی در خصوص تعریف دقیق فناوری‌های اطلاعاتی بیان کرد: فناوری‌های اطلاعاتی، به کلیه فناوری‌هایی که در جمع‌آوری، ثبت، ضبط، پردازش، انتشار و توزیع اطلاعات به ما کمک می‌کند، اطلاق می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: ما در وزارت اقتصاد در حال تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند هستیم و برای هر یک از بازارها از جمله بازار سرمایه، بازار بیمه و بانک یک چشم‌انداز مخصوص به آن حوزه تعریف کرده‌ایم. البته همه اینها باید بر یک بستر یکپارچه بنا شوند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در این باره که در حال حاضر استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه‌هایی مانند آنلاین تریدینگ، موبایل تریدینگ، الگوریتم تریدینگ، فین‌تک‌ها، خود را به خوبی نشان داده است، تاکید کرد: کسانی که از این ابزارها بیشتر استفاده کردند، موفق‌تر هم شدند و این توفیق، هم در شاخص‌های بهره‌وری، هم در سودآوری، هم در بهبود فرآیندها و هم در رضایت مشتری کاملا مشهود است .

عبداللهی گفت: ما در وزارت اقتصاد، ریل‌گذاری و فرایندهای اجرایی را ساده می‌کنیم. سازمان بورس، بیمه‌ها و بانک‌ها نیز می‌توانند زیرساخت‌های آی‌تی خود را تقویت کرده تا اقتصاد هوشمند وسعت بیشتری پیدا کند .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در هیات مدیره سازمان بورس تصویب شد؛

دریافت اطلاعات موردنیاز از سامانه «سجام»

از سوی مدیرعامل شرکت بورس تهران انجام شد؛

انتصاب معاون امور ناشران و اعضا بورس تهران

ارسال نظر