بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
مدیرعامل بانک مسکن گفت: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت اجاره‌بها مستاجران، برای اولین بار بانک مسکن در این حوزه ورود پیدا و ابزارهای جدیدی تدوین کرد.
کد خبر : ۱۹۱۳۲۰

به گزارش بورس نیوز، ابوالقاسم رحیمی انارکی درباره بسته جدید رونق بانک مسکن اظهار کرد: برای افزایش تولید  مسکن اقدام به تدوین بسته جدیدی کردیم که در آن به هر دو بخش عرضه و تقاضا توجه شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت اجاره‌بها مستاجران، برای اولین بار بانک مسکن در این حوزه ورود پیدا و ابزارهای جدیدی تدوین کرد.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: عوامل تاثیرگذار در حوزه مسکن را شناسایی کردیم. امیدواریم مجوزها از سوی سازمان‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار داده شود و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

رحیمی انارکی ادامه داد: این بسته مرتبط با حوزه‌های مختلف است. بخشی از آن مربوط به اصلاح قوانین و ضوابط بوده که باید دولت به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم تمامی مقررات را رعایت کنیم تا مشکلی برای تصویب آن وجود نداشته باشد. بسته در حال نهایی شدن و اعلام به واحدهای ذیربط از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی است.

مدیر عامل بانک مسکن توضیح داد: 8درصد از تامین مالی کشور در بازار سرمایه صورت می‌گیرد و بیش از ۹۲ درصد آن در بانک‌ها انجام می‌شود براساس مطالعات تامین مالی ۹۹ درصد بخش مسکن در حوزه بانکی و تنها کمتر از یک درصد در بازار سرمایه بوده که در این بسته سعی کردیم سهم بازار سرمایه را افزایش دهیم.

رحیمی انارکی: سفته‌بازی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل در حوزه مسکن بوده و کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند قیمت مسکن را مصنوعی افزایش می‌دهند و این باعث متضرر شدن متقاضیان واقعی خرید مسکن می‌شود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

وجود دلالان، التهاب بازار مسکن را افزایش می دهد

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مطرح کرد:

توجه به تامین مالی از محل اوراق مالی اسلامی

ارسال نظر