بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
مدیرعامل ساپکو گفت: ه طور ميانگين 65 درصد قطعات محصولات ايران‌خودرو به صورت كامل بومي‌سازي شده و با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان، جهاد دانشگاهي و سازندگان برتر درصددهستيم توليد قطعات پيشرفته خودرو را داخلي‌سازي كنيم .
کد خبر : ۱۹۱۳۷۵

به گزارش بورس نیوز، منصور منصوري اظهار کرد: به طور ميانگين 65 درصد قطعات محصولات ايران‌خودرو به صورت كامل بومي‌سازي شده و با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان، جهاد دانشگاهي و سازندگان برتر درصددهستيم توليد قطعات پيشرفته خودرو را داخلي‌سازي كنيم .

وی افزود: وقتي امكان و توانايي توليد قطعه در داخل مرزهاي كشور وجود دارد بايد از آن حمايت شود تا به جاي كارآفريني براي كشورهاي خارجي، توليد داخلي كشور رونق پيدا کرده و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.

مديرعامل شركت ساپكو بیان کرد: در شرايط جديد پيش رو به فعاليت مضاعف قطعه‌سازان و همدلي دولت نياز داريم و در مواردي كه به لحاظ فناوری با استانداردهاي جهاني فاصله داريم از توان شركت‌هاي دانش‌بنيان استفاده می‌کنیم.

منصوری درباره مهمترين هدف و دیدگاه ساپكو در سال98 ادامه داد: مهمترین رویکرد ساپکو در سال جاری، افزايش عمق ساخت داخل قطعات پيشرفته خودرو با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان و سازندگان برتر، كاهش وابستگي به خارج و كاهش ريسك تامين و خودكفايي مواد و طراحي و ساخت قالب وابزارهاي اصلي توليد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتداي سال گذشته با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان، جهاددانشگاهي و سازندگان برتر، پروژه‌هاي مرتبط با كاهش ارزبري و كاهش ريسك تامين ناشي از تك‌سورس بودن قطعات در دستور کارمان است و دركنار آن نيز برنامه‌ريزي دقيقي براي خودكفايي و داخلي‌سازي مواد و قالب صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساپکو تاکید کرد: با اتكا به متخصصین داخلي مي‌توانيم به اهداف كاهش ارزبري و بومی‌سازی دانش فني جديد دست پیدا کنیم.

منصوری گفت: اين درحالي است که ميزان ارزبري قطعات هيچگاه به صفر نخواهد رسيد.

مدیرعامل شرکت ساپکو ادامه داد: ساپكو و ايران خودرو به دنبال توسعه محصول همراه با توسعه خودكفايي بوده و ‌در قسمت قطعه‌سازي نيز رويكرد ما دارا بودن دست‌كم دو منبع تامين براي هرقطعه است تا از ریسک های تامین تک سورس جلوگیری كنيم.

وي درباره فعالیت تخصصی سازندگان که هدف دیگر اين شركت در سال جاری است بیان کرد: توسعه براساس تنوع قطعات

پيش از اين سازندگان، توسعه را براساس تنوع قطعات انجام مي‌دادند. اما در رویکرد جدید تصميم بر آن است كه در انجام فعاليت‌هاي مهندسي با اقتباس از روند فعاليت ساير كشورهاي دنيا در اين زمينه و تعريف مگاماژول‌های پنج‌گانه (سيستم اصلي خودرو)، توسعه فعاليت‌هاي سازندگان تخصصي‌تر و هدفمند شود.

منصوري تصريح كرد:‌براي رسيدن به اين هدف در زنجيره تامين، علاوه بر روش ارزيابي پژو از سيستم هفت‌گانه ارزيابي جامع سازندگان ساپکو براي ارزيابي استفاده می كنيم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر