بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد:

تحریم فلزات به راحتی قابل خنثی شدن است

مدیرعامل کارگزاری صباجهاد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و اظهارنظر کارشناسان و فعالان این بخش، این تحریم‌ها اثر چندانی بر بازار فلزات کشور و صادرات آنها ندارد. زیرا با روش‌های موجود در بازار این محصولات، تحریم فلزات به راحتی قابل خنثی شدن است.
کد خبر : ۱۹۱۳۸۴

به گزارش بورس نیوز، وحید حسن‌پور در توصیه به سهامدارانی که در این روزها به فکر اصلاح پورتفوی خود هستند اظهار کرد: در حال حاضر شرایط خوبی بر بازار حاکم است. زیرا عامل اصلی تحریک بازار سرمایه طی یک سال اخیر یعنی دلار، هنوز نقش اصلی را در سودسازی شرکت‌ها و به خصوص شرکت‌های صادرات محور بازی می‌کند. به این ترتیب که این شرکت‌ها توانسته‌اند مسیر رشد خود را با رشد این فاکتور، سریعتر طی کنند و این در گزارش‌های منتشر شده آنها نیز به خوبی مشهود است.

به گزارش بورس نیوز، وحید حسن‌پور درباره تحریم‌های اخیر فلزات و آثار آن بر صنایع فلزی حاضر در بازار سرمایه اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و اظهارنظر کارشناسان و فعالان این بخش، این تحریم‌ها اثر چندانی بر بازار فلزات کشور و صادرات آنها ندارد. زیرا با روش‌های موجود در بازار این محصولات، تحریم فلزات به راحتی قابل خنثی شدن است.

وی افزود: در میان صادراتی‌ها شرکت‌های پتروشیمی وضعیت خوبی دارند. ضمن این که صنایع فلزی و به خصوص صنعت فولاد از این رشد بی‌بهره نمی‌مانند و می‌توانند اهداف خوبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد ادامه داد: باید پذیرفت که تورم به وجود آمده در اقتصاد کشور ما به هر دلیلی که ایجاد شده، تاثیر خود را بر قیمت‌ها و طبعا فروش شرکت‌ها گذاشته و صنایعی مانند صنایع غذایی که به نوعی فروش‌های داخلی تضمین‌شده‌ای دارند می‌تواند گزینه دیگری برای سرمایه‌گذاری افراد باشد.

حسن‌پور درباره وجود برخی سرمایه‌گذاران دوراندیش و باتجربه در بورس توضیح داد: روزهای پر فرازونشیب همواره برای برخی از این سرمایه‌گذاران که عمدتا از فعالان قدیمی و موفق بازار سرمایه نیز هستند انگیزه ورود است. زیرا تحت تاثیر هیجانات فروش قیمت سهم‌ها کاهش یافته و تحت تاثیر این کاهش در روزهای آتی، این قیمت‌ها با سرعت بیشتری به روند خود باز می‌گردد.

مدیرعامل کارگزاری صباجهاد گفت: رفتار این افراد طوری است که این گونه شرایط را بهترین زمان برای ورود به سهام به خصوص سهام بنیادی می‌دانند. زیرا می‌تواند هم سود مناسب کوتاه‌مدت ناشی از رشد سهم و هم دستیابی به مزایای ثانویه سهم مانند شرکت در مجامع و دریافت سودهای تقسیمی را نیز به همراه داشته باشد و از این نظر این افراد همواره حضور موفق‌تری در بین فعالان بورسی داشته و دارند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه رقم خورد؛

تاثیر مثبت «ونوین»، «غسالم» و «دعبید»

ارسال نظر