بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
آینده‌ای مطلوب در انتظار این شرکت؛

افزایش درآمد «میدکو» در سال‌های آینده

باتوجه به رشد درآمد میدکو به طورسالیانه پیش‌بینی می‌شود که برای سال‌های ۹۹ و ۹۸ شرایط بهتری ایجاد شود.
کد خبر : ۱۹۱۴۱۴

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ابراهیمی مدیربرنامه‌ریزی، توسعه و تکنولوژی شرکت مادرتخصصی هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران برگزار شد، گفت: در بخش تولید و گسترش معادن در سال ۹۷ معادل ۶۱ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۹۰ تن عملیات استخراج توسط شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده که از این میزان ۵۶ میلیون تن به‌صورت باطله‌برداری و ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار تن ماده معدنی استخراج شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته معادل ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۷۸ تن سنگ‌آهن خریداری شده است، افزود: در سال 97 به میزان ۱۰ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۰۴ تن محصول‌های فولادی تولید شده که بخشی از آن برای خوراک کارخانه‌های میدکو استفاده و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به بازار عرضه و ۵۷ هزار تن نیز صادر شده است.

وی در مورد پیشرفت پروژه‌های میدکو اتمام ۴ طرح مهم توسط این شرکت را یکی از بهترین اتفاق‌ها در سال گذشته دانست و گفت: در این خصوص می توان به فولادسازی بردسیر، کاتد شهر بابک، توسعه فروسیلیس همدان و خردایش مجدد سیرجان اشاره کرد که اتمام فولاد بردسیر تکمیل زنجیره تولید در این شرکت را به همراه داشته است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ‌اکنون سیستم‌های اطلاعاتی میدکو و راهکار جامع اطلاعاتی که طی آن همه فرآیندهای کسب و کار و تولید مکانیزه خواهد شد، در حال اجرا می باشد، گفت: در سال گذشته میدکو موفق به دریافت تندیس جایزه ملی تعالی سازمانی، دریافت جایزه مدیریت دانش در سطح جهانی در سازمان تجارت جهانی ژنو، صعود به رتبه ۴۴ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سیستم IMI100 و همچنین اخذ نشان برتر جایزه بهر‌ه‌وری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد.

مدیربرنامه‌ریزی، توسعه و تکنولوژی میدکو با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۶۵ میلیارد تومان فروش تلفیقی انجام شد، افزود: مبلغ ۸۳۹ میلیارد تومان سود تلفیقی، ۷۸۰ میلیارد تومان سود قابل تقسیم و ۲۷ تومان سود به ازای هر سهم در صورت‌های مالی میدکو شناسایی شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال 97 سهام میدکو دارای 120 درصد بازده بوده است، ادامه داد: این شرکت در سال ۹۸، حدود ۹۴٫۵ میلیون تن استخراج مواد معدنی خواهد داشت که ازاین میزان ۸۲٫۵ میلیون تن عملیات باطله‌برداری و ۱۱٫۵ میلیون تن استخراج مواد معدنی است.

وی جمع محصولات تولیدی میدکو در سال ۹۸ را ۱۴٫۷ میلیون تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵٫۸ میلیون تن قابل عرضه به بازار خواهد بود.

در ادامه این مجمع علی‌اصغر پورمند مدیرعامل میدکو نیز در خصوص درصد پیشرفت و بهره‌برداری از فولاد بردسیر گفت: این واحد به تولید رسیده و افتتاح نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تولید فولاد بردسیر در سال‌های ۹۷ -۹۸ طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حال اجراست، ادامه داد: میزان تولید فولاد بردسیر برای سال 98 ۴۰۰ هزار تن پیشبینی شده است.

مدیرعامل میدکو در مورد به ظرفیت رسیدن طرح‌ کک سازی زرند نیز گفت: وضعیت معادن زغال‌سنگ کشور نامناسب بوده و به دلیل آماده‌سازی انجام شده تولید آنها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه معادن طبس ۲ ، ۳ و معدن خمرود در اختیار میدکو قرار گرفته و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی هستند، افزود: به لحاظ تامین زغال‌سنگ مشکل ما برطرف خواهد شد و به دلیل اینکه طرح‌های کک‌سازی شرکت نیز با معادن زغال‌سنگ در ارتباط هستند با راه‌اندازی این معادن واحدهای کک‌سازی نیز به ظرفیت خواهند رسید.

پورمند در خصوص پروژه‌های جدید میدکو تصریح کرد: در سال جاری یک طرح تولید شمش منیزیم در میدکو تعریف شده است که کارهای مقدماتی آن انجام شده و در چند روز آینده اقدامات مربوط به عملیات خاکی آن آغاز می‌شود.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه میدکو، مجید قاسمی رئیس هیات مدیره این شرکت نیز اظهار داشت: که مجموع سرمایه گذاری های میدکو هم‌اکنون بالغ بر ۵ میلیارددلار می باشد و با نرخ فعلی دلار این میزان سرمایه‌گذاری معادل بیش از 60 هزار میلیارد تومان می باشد که تاکنون حدود 4 میلیارد دلار آن معادل بیش از 45 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

قاسمی در خصوص بازپرداخت نحوه بدهی‌های ارزی میدکو نیز گفت: باتوجه به رشد درآمد میدکو به طورسالیانه پیش‌بینی می‌شود که برای سال‌های ۹۹ و ۹۸ شرایط بهتری ایجاد شود.

پس از آن گزارش گزارش حسابرسی و عملکرد هیات مدیره در مجمع ارائه شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

آخرین تغییرات سرمایه:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

تولید در معادن:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست ساخت:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده


صورت سود و زیان تلفیقی:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

صورت سود و زیان شرکت اصلی: 

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

اقلام صورت سود و زیان تلفیقی:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

اقلام صورت سود و زیان:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

سرمایه‌گذاری‌ها:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

ساختار سرمایه:

افزایش درآمد میدکو در سال های آینده


افزایش درآمد میدکو در سال های آینده


صورت سود و زیان سال مالی منتهی به 29 اسفند 97: 


افزایش درآمد میدکو در سال های آینده

لازم به ذکراست؛ براساس مصوبات این مجمع سود 242 ریالی به ازای هر سهم و آزمون پرداز ايران مشهود نیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و روزنامه اطلاعات نیز بعنوان روزنامه کثیرالانتشارجهت چاپ آگهی های شرکت تعیین شدند.

براین اساس ، موسسه رایمند و همکاران نیز بعنوان بازرس علی البدل تعیین و پاداش هیات مدیره و حق حضور اعضای غیرموظف نیز به ترتیب 12078 میلیون ریال و12000000ریال تصویب شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر