بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
طبق نظر حسابرس این بستانکاری با نرخ ارز نیمایی تسعیر شد و حاصل تغییر نرخ تسعیر ارز، (پس از کسر هزینه ها) سود ۹ میلیارد تومانی بود که در صورت های مالی حسابرسی شده سال ۹۷ درج شده و منتشر می شود.
کد خبر : ۱۹۱۴۴۴
به گزارش بورس نیوز ، شرکت سیمان ایلام در گزارش عملکرد ۱۲ ماهه حسابرسی نشده ۹۷ خبر از تحقق زیان ۳۰۹ ریالی به ازای هر سهم داده است. در حالی که درآمد فروش فروردین ماه جهش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و ظاهرا گزارش حسابرسی شده، گزارش پربارتری است.
همچنین شنیده ها حاکی از آن است که «سیلام» مترصد افزایش سرمایه ۱۵۰ از محل آورده نقدی سهامداران است و طرح توجیهی نیز آماده شده است. ضمن اینکه در صورت تصویب تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، از این فرصت هم استفاده خواهد کرد.
 
یک منبع آگاه در شرکت سیمان ایلام در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در گزارش حسابرسی شده، شرکت به سود رسیده است. علت تغییر گزارش حسابرسی شده این بوده که شرکت از سنوات قبل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بابت فروش محصول از یک شرکت خارجی بستانکار بوده و این بستانکاری در صورت های مالی با دلار ۳۵۰۰ تومانی تسعیر شده بود. ولی طبق نظر حسابرس این بستانکاری با نرخ ارز نیمایی تسعیر شد و حاصل تغییر نرخ تسعیر ارز، (پس از کسر هزینه ها) سود ۹ میلیارد تومانی بود که در صورت های مالی حسابرسی شده سال ۹۷ درج شده و منتشر می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت خارجی مذکور در حال همکاری با سیمان ایلام است، نگرانی بابت عدم وصول این طلب نخواهیم داشت.

این منبع آگاه در رابطه با دلایل رشد درآمد شرکت در فروردین ماه گفت: مقداری کلینکر صادر شده بود که مابه التفاوت نرخ ارز حاصل از صادرات در فروردین ماه شناسایی شد. امیدواریم این روند درآمدی تداوم یابد.

این فعال صنعت در ادامه در مورد افزایش نرخ احتمالی سیمان اظهار داشت: هزینه های تولید رشد زیادی داشته و در صورت افزایش نرخ مصوب فروش سیمان، شرکت ها برای ادامه حیات چاره ای جز رعایت نرخ مصوب نخواهند داشت. بنابراین به نظر می رسد این بار هماهنگی سیمانی ها در رعایت نرخ مصوب بیشتر باشد و فقط ممکن است برخی شرکت ها تخفیف جزئی دهند. 

وی اضافه کرد: افزایش نرخ ۳۰ درصدی سیمان در این شرایط، منطقی است. البته به منظور جلوگیری از تبعات منفی افزایش نرخ سیمان، می توان افزایش نرخ را تدریجا اعمال کرد.

مصاحبه با مدیرعامل سیمان صوفیان را اینجا بخوانید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر