بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگارد گفت: افزایش نرخ دلار، سبب شده تا بسیاری از شرکت‌ها در کنار افزایش نرخ دلار، افزایش نرخ‌های جهانی را هم داشته باشند که خود به خود باعث افزایش سودآوری دوجانبه شده است.
کد خبر : ۱۹۱۵۰۲

به گزارش بورس نیوز، مجتبی شهبازی، درباره اینکه روند کلی بازار سرمایه مثبت است، اظهار کرد: نخستین دلیل محکم در رابطه با مثبت شدن بازار به عقب‌ماندگی دارایی‌های بورسی نسبت به افزایش نرخ ارز برمی‌گردد؛ براین اساس، ارزش واقعی سهام باید نسبت به دلار و سایر ارزها به‌روز رسانی شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار، سبب شده تا بسیاری از شرکت‌ها در کنار افزایش نرخ دلار، افزایش نرخ‌های جهانی را هم داشته باشند که خود به خود باعث افزایش سودآوری دوجانبه شده است.

مدیرمعاملات کارگزاری بانک پاسارگاد خاطرنشان کرد: اگر در یک سال گذشته نرخ بازده انواع دارایی‌ها را نگاه کنیم، مشخص می‌شود که بازار سرمایه با همان سرعت دیگر بازارها (خودرو، دلار و طلا) روند صعودی در پیش نگرفته و با افزایش سودآوری در مجامع نیز، امید است اخبار خوبی پیش رو داشته باشیم.

شهبازی تاکید کرد: با در نظر گرفتن روند مثبت بازار و وجود دارایی پرپتانسیل در بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای دیگر و وجود دارایی مولد و مستهلک نشدنی در بازار سرمایه، این دارایی، سرمایه‌ای زنده و سودساز است.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص شرایط فعلی کشور و تحریم‌ها توضیح داد: وجود تحریم‌ها باعث به وجود آمدن محدودیت‌هایی برای بخش فروش می‌شود، اما به دلیل بزرگ بودن افزایش نرخ‌ها و سود حاصل از فروش آن، می‌توان تحریم‌ها را نادیده گرفت. بنابراین افزایش سودآوری شرکت‌ها موجب افزایش نرخ سهام شرکت‌ها در آینده خواهد شد.

مدیرمعاملات کارگزاری بانک پاسارگاد افزایش سود را به طور عمده در گروه‌های کامودیتی محور، پتروپالایشی و حتی حمل‌و‌نقل و صنایع غذایی افزود: در شرایط کنونی، وضعیت طوری است که بسیاری از شرکت‌ها طی ۱۴ ماه آینده با دو مجمع و دو تقسیم سود مواجه هستند و با این افزایش سودآوری‌های خود، نسبت قیمت به عایدی خوبی برایشان پیش‌بینی می‌شود. همین موضوع سبب شده تا حجم نقدینگی خوبی وارد بازار شده و امیدواریم که این حجم افزایش هم پیدا کند.

شهبازی درباره نقش موثر سهامداران حقیقی در بازار بیان کرد: در بحث ورود نقدینگی چند وقت اخیر، بیشترین سهم به سهامداران حقیقی بر می‌گردد، بنابراین حقیقی‌ها نقش بسیار مهمی در روند رو به رشد بازار و سهامداری شرکت‌ها دارند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در نظر داشته باشید که با خرید سهام هر لحظه به رصد آن پرداخته و بررسی آن را رها نکنید؛ این بازار رصد دائمی و به‌روز با تحلیل‌های دقیق نیاز دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه رقم خورد؛

تاثیر مثبت «ونوین»، «غسالم» و «دعبید»

مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد:

تحریم فلزات به راحتی قابل خنثی شدن است

ارسال نظر