بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
مدیرعامل نوین زعفران مطرح کرد؛

استقبال کشاورزان از بازار گواهی سپرده زعفران

کشاورزان از بازار گواهی سپرده زعفران در سال جاری استقبال خوبی کردند. معاملات در این بازار در شفافیت و کشف قیمت واقعی برای کشاورزان عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است.
کد خبر : ۱۹۱۵۷۴

استقبال کشاورزان از بازار گواهی سپرده زعفران

به گزارش بورس نیوز، علی شریعتی‌مقدم درباره حجم و ارزش معاملات در بازار آتی زعفران اظهار کرد: بازار آتی با گذشت زمان در میان سرمایه‌گذاران جایگاه خود را پیداکرده و در حال شکل‌گیری است. این بازار موردتوجه معامله‌گران قرارگرفته و به‌این‌ترتیب حجم و ارزش معاملات خوبی در این بازار به ثبت رسیده است.

وی افزود: کشاورزان از بازار گواهی سپرده زعفران در سال جاری استقبال خوبی کردند. معاملات در این بازار در شفافیت و کشف قیمت واقعی برای کشاورزان عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است.

این صادرکننده زعفران ادامه داد: اگر بانک مرکزی همکاری کرده و تعهد ارزی صادرکنندگان زعفران آسان شود، چشم‌انداز صادرات روشن خواهد بود. اما در وضعیت کنونی به دلیل محدودیت‌های دریافت ارز صادراتی، شرایط برای فروش صادراتی دشوار است.

شریعتی‌مقدم تاکید کرد: برای صادرکنندگان زعفران به دلیل فروش‌های خرد، جمع‌آوری ارز مشکل است. در این شرایط برخی نیز فروش‌های صادراتی را به ریال انجام می‌دهند. از سویی دیگر محدودیت‌های زیادی برای صادرات وضع‌شده که موجب صادرات قاچاقی بخش چشمگیری از زعفران ایران از طریق افغانستان می‌شود.

مدیرعامل نوین زعفران بیان کد: بانک مرکزی برای حمایت‌های بیشتر از صادرات زعفران قول‌های مساعدی داده و قرار است بازار متشکل ارزی که می‌تواند اثر مثبتی برای صادرکنندگان داشته باشد اما تا زمانی که راه‌اندازی نشده و جزییات قوانین آن شفاف نشود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی در بررسی روند معاملات بازار آتی زعفران گفت: ماه رمضان مقداری بازار را ملتهب کرد، در فروردین‌ماه هم اکثر روزها بازار تعطیل بود که منجر به افزایش قیمت شد، اما به نظر می‌رسد در این هفته بازار باثبات بیشتری همراه و آرامش بیشتری داشته باشد. البته به دلیل افزایش نرخ احتمالاً این هفته شاهد عرضه‌های بیشتری در بازار باشیم.

این صادرکننده زعفران درباره آثار تورم بر قیمت این محصول گفت: در خصوص آثار تورم بر قیمت زعفران گفت: ازلحاظ قیمت دلاری، نرخ زعفران کاهش داشته اما از سویی دیگر در داخل کشور نیز شاهد کم شدن قدرت خرید هستیم. یکی از بازارهای بالقوه واصلی زعفران بازار داخلی است. تقریباً اگر ۲۵۰ تن صادرات انجام شود حدود ۷۰ تن هم مصرف داخلی داریم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صادرات یک زعفران خشک برابر با 17هزار بشکه نفت؛

زعفران تنها محصولی که در زمستان به آب نیاز دارد

ارسال نظر