بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
مدیرعامل شرکت داده‌پردازان تدبیر سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:‏

حضور موفق در بازار معاملات الگوریتمی/داتکس تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند

تحریم‌ها این فضا را برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم با بهره‌گیری از توان داخلی به فنّاوری خارجی را بومی‌کرده و به خدمت خود ‏بگیریم.‏
کد خبر : ۱۹۱۵۷۸

حجت اله فرهنگیان مدیرعامل شرکت داده‌پردازان تدبیر سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع فعالیت داتکس بحث آی تی بازار سرمایه است. ما پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای معاملاتی برای ایجاد دسترسی آنلاین مشتریان کارگزاری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد را در دستور کارداریم.

وی ادامه داد: از سال 1388 در این حوزه آی تی بازار سرمایه مشغول فعالیت هستیم این حوزه در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی بوده و داتکس نیز تلاش کرده تا همگام و همراه با این تغییرات ابزارهای نوین را فراهم و به جامعه هدف معرفی کند.

فرهنگیان با اشاره به این مطلب که حضور داتکس در فاینکس 2019 اتفاق خوبی بود گفت: برای ما اهمیت داشت تا عموم مردم، بازدیدکنندگان و کارگزاران را از آخرین دستاوردها و ابزارها و فعالیت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه داشتیم، مطلع کنیم.

مدیرعامل شرکت داده‌پردازان تدبیر سرمایه با اشاره به این مطلب که قطعاً محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که ایجادشده بر عملکرد مجموعه‌هایی همانند داتکس بی‌تأثیر نیست افزود: تحریم‌ها موانع زیادی ایجاد کرده اما؛ بازار روند طبیعی و رو به رشد خودش را دارد طی می‌کند البته این امر باعث شده که شرکت‌های داخلی توانمند شوند.

وی ادامه داد: در سال 88 شرکت داتکس همکار یک شرکت اتریشی بود. این مجموعه خارجی اولین او ام‌اس خارجی بود که در ایران کار می‌کرد. این مهم باعث شد که شرکت داتکس خودش طی یک فرایند دوساله این فنّاوری را بومی و ایرانی کند. ما صاحب این فنّاوری هستیم، خودمان ایجادش کردیم و خودمان تسلط خوبی روی توسعه آن داریم. به نظر می‌آید درست است که تحریم‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده اما فرصت فوق‌العاده‌ای بود که خدا را شکر توانستیم از آن به‌خوبی استفاده کنیم.

فرهنگیان گفت: سال گذشته جزو اولین شرکت‌های آی تی بودیم که استارت موضوع معاملات الگوریتمی را در بازار سرمایه با رویداد مسابقات الگوریتمی زدیم. درواقع چرخه کامل اکوسیستم معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه را فراهم کردیم. انتظار ما این است که تا سال آینده پکیج کاملی از ابزارهای موردنیاز کارگزاری را بتوانیم فراهم کرده و به بازار سرمایه ایران ارائه کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس باحضور در غرفه بورس نیوز مطرح کرد:

آشنایی مردم با روش های نوین سرمایه گذاری دستاورد نمایشگاه بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به بورس نیوز اظهارکرد:

اتصال سرمایه و بورس باید تسهیل شود/ دستاوردهای تامین‌سرمایه باید به بازار تزریق شود

ارسال نظر