بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل شرکت سیمان خزر تاکید کرد:

پرش ۱۴۵ درصدی سود و رشد ۵۰ درصدی فروش «سخزر»

میزان تحویل سیمان صادراتی شرکت در سال ۹۷ معادل ۲۸۶۶۹ تن و کلینکر صادراتی نیز ۱۱۲۶۸ تن بود.
کد خبر : ۱۹۱۶۲۰
به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال(دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۷ شرکت سیمان خزر با حضور بیش از ۷۵ درصد سهامداران  این شرکت یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ برگزار و از رشد ۱۴۵ درصد سود سهام شركت سیمان خزر خبر داده شد.

بر پایه این اطلاع، سود خالص شرکت سیمان خزر نسبت به سال مالی پیشین ۱۴۵ درصد رشد داشته است مبلغ سود خالص در سال مالی ۹۷ به میزان ۱۸۱،۰۰۰میلیون ریال بوده است .


رشد فروش سیمان خزر

سیدهوشنگ خلفوندی مدیرعامل شرکت سیمان خزر با قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی ۹۷ گفت: تولید سیمان و تحویل در شرکت سیمان خزر طی سال مالی ۹۷معادل ۷۲۳۳۰۲ تن و تحویل کلینکر و سیمان در این شرکت هر کدام به ترتیب معادل ۷۶۴۷۲۰ تن و ۷۶۶۱۶۴ تن بوده است. 

به گفته او، همچنین میزان تحویل سیمان صادراتی شرکت در سال ۹۷ معادل ۲۸۶۶۹ تن و کلینکر صادراتی نیز ۱۱۲۶۸ تن بود.

وی تاکید کرد: شرکت در سال ۹۷ صرفه جویی بیش از  ۲۰ میلیاردی ریالی مالیاتی و رشد ۵۰ درصدی فروش نسبت به سال قبل داشته است.

وی در ادامه با بیان برخی از مشکلات صنعت سیمان افزود: چالش‌ها دراین بخش همانند سال گذشته است و دربخش حمل‌ونقل در زمینه بازار داخلی شاهد افزایش هزینه‌ها خواهیم بود که با دشواری فضای کسب و کار، کاهش تقاضای بازار و ورود تولیدکنندگان جدید همراه است و وضعیت بازار داخلی سیمان را در سال ۹۸ همانند سال گذشته پیش خواهد برد.

مدیرعامل شرکت سیمان خزر افزود: رضایت مشتریان، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی، حفظ ظرفیت عملی تولید و فروش محصول، مدیریت هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت، بهبود مستمر سازمان و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و پشتیبانی و رعایت الزامات زیست محیطی از اهداف کلان شرکت برای سال جاری است.


مصوبات مجمع 

پس از قرائت گزارش عملکرد توسط مدیرعامل شرکت سیمان خزر، گزارش حسابرس مستقل موسسه حسابرسی در سال ۹۷ به استماع حضار رسید.

همچنین در این مجمع موسسه حسابرسی «مفید راهبر» به عنوان حسابرس مستقل قانونی در سال مالی ۹۸ معرفی شد و روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

بر پایه این گزارش، سود تقسیمی به ازای هر سهم نیز ۳۹۰ ریال معادل ۸۹،۷۰۰  میلیون ریال مصوب شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر