بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد « دکپسول» در ابتدای هفته آینده عرضه اولیه خواهد شد.‏
کد خبر : ۱۹۱۶۷۷

به گزارش خبرنگار بورس نیوز در پنجاه و چهارمین نشست «یک دیدار یک عرضه» شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به رسانه‌ها معرفی شد.

در این نشست رامین رمضانی مدیرعامل مجموعه ژلاتین با اشاره به این مطلب که حضور در بازار سرمایه برای زیرمجموعه وی بسیار مهم و مفید خواهد بود گفت: ما تنها شرکت سازنده ژلاتین کپسول در خاورمیانه هستیم که سالانه 6.3 میلیارد عدد تولید داشته و در حال حاضر با بهسازی‌های صورت گرفته این عدد را به 7.5 میلیارد عدد رسانده‌ایم.

وی افزود: کل نیاز کشور به این ماده تنها 5.5 میلیارد عدد است و ما مازاد تولید در اختیارداریم که برای رسیدن محصولات ما به بازارهای هدف صادراتی بسیار مهم و ضروری است.

مدیرعامل ژلاتین کپسول در مورد سهامداران مجموعه گفت: بیشترین سهام ما متعلق به شرکت دارویی فارابی است که 99/995 درصد سهام شرکت را در اختیار خود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که سرمایه ابتدایی شرکت در سال 75 تنها 50 میلیارد ریال بوده است افزود: در حال حاضر میزان سرمایه ما به 200 میلیارد تومان رسیده و در برنامه‌های آتی خود به فکر افزایش ظرفیت تولید، سود خالص و تعدد محصول هستیم تا بتوانیم به هدف نهایی خود که رسیدن به لیست 10 شرکت برتر جهان و همچنین کسب عنوان بهترین فروشنده در خاورمیانه است، دست پیدا کنیم.

این مدیر دارویی با اشاره به رشد تولید و فروش شرکت در دوماهه ابتدایی سال 98 اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های ما حداقل سود حاصل از عملکرد شرکت در سال جاری معادل با سود سال 97 خواهد بود اما با توجه به رشد تمام پیش‌بینی‌ها در 2 ماهه ابتدای سال، ممکن است سود آخر سال نیز با ضریبی مناسب افزایش پیدا کند.

وی افزود: در سال 98 و در فروردین و اردیبهشت ما توانستیم بودجه پیش‌بینی‌شده برای شرکت را بیش از 30 درصد افزایش دهیم که این نشان از مثبت بودن عملکرد شرکت دارد.

تولید در داخل جایگزین واردات

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران در مورد تحریم‌ها و مشکلات ایجادشده برای ادامه فعالیت‌های این مجموعه گفت: ژلاتین موردنیاز شرکت را از اروپا، چین و هند تهیه می‌شود اما در حال حاضر می‌توانیم از ایران نیز بخشی از این نیاز را تأمین نماییم.

وی افزود: دستگاه‌های شرکت همگی از برندی کانادایی تأمین می‌شود اما باید عرض کنم که متخصصان و مهندسان شرکت ما به‌تازگی توانسته‌اند یک دستگاه همانند مدل کانادایی در داخل طراحی و داخلی سازی کنند.

رمضانی تأکید کرد: ارز موردنیاز شرکت به‌صورت آزاد تأمین می‌شود و تنها برای چند ماده موردنیاز ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنیم.

وی در مورد نرخ تسعیر ارز حاصل از فروش شرکت گفت: در سال 97 با نرخ نیمایی تسعیر انجام دادیم اما برای سال جدید به دنبال استفاده از این ارز برای خرید دستگاه از کانادا هستیم و اگر این مهم رخ ندهد، با همان نرخ نیمایی تسعیر خواهیم کرد.

گفتنی است تعداد کل سهام شرکت 200 میلیون سهم است که از این میزان 20 درصد یعنی معادل 40 میلیون سهم در بازه قیمتی 5600 تا 5700 ریال عرضه اولیه خواهد شد.

این شرکت با نماد « دکپسول» و در بازار دوم فرابورس پذیرش‌شده و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هامون شمال و تأمین کارگزاری صبا تأمین متعهد خرید سهام این مجموعه دارویی هستند.

هر کد معاملاتی حداکثر 200 سهم می‌تواند خریداری کند و عرضه اولیه در روز یکشنبه 5 خردادماه 98 انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد علی شریفانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
انشاالله با این عرضه قیمت سهام فارابی با 2000 تومان نزدیک خواهد شد،