بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
عملکرد این شرکت نوشیدنی در سال گذشته بررسی شد؛

خروج این آبمیوه‌ساز از زیان / ۳۱۳ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخت

صورت‌های مالی ۱۲ماهه نشانگر کسب سود خالص ۶۲.۵ میلیارد ریالی شده و این در حالی است که عملکرد مالی شرکت در سال مالی قبل از آن، منجر به تحقق زیان خالص ۵ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریالی شده بود.
کد خبر : ۱۹۱۶۸۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، رشد نرخ فروش محصولات شرکت شهد ایران و افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت ، منجر به خروج این شرکت از زیان دهی در سال گذشته شد. 

خروج این آبمیوه‌ساز از زیان / ۳۱۳ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخت

بر اساس صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۷ ، این شرکت موفق به کسب سود خالص ۶۲ میلیارد و ۵۳۲میلیون ریالی شد.

این در حالی است که عملکرد مالی شرکت در سال مالی قبل از آن، منجر به تحقق زیان خالص ۵ میلیارد  و ۸۵۷ میلیون ریالی شده بود.

رشد ۶۰۰درصدی فروش شرکت و تحقق بیش از ۱۱۹میلیارد ریال درآمدعملیاتی در سال گذشته در کنار افزایش ۱۸میلیارد ریالی درآمدهای سرمایه گذاری آن، از دلایل اصلی رشد سودآوری شرکت در این سال محسوب می گردند.

کنسانتره سیب اصلی ترین محصول شرکت در سال گذشته بوده است که به میزان ۸۸۳تن و با نرخ میانگین هر تن ۹۰ میلیون ریال به فروش رسیده است. این نرخ در سال ۹۶به ازای هر تن کمتر از ۲۹میلیون ریال بوده است.

جمع زیان انباشته شرکت تا پایان سال قبل به ۷۶میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال رسیده است و به این ترتیب، سود کسب شده در سال قبل قابلیت تقسیم در مجمع را نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر