بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ریسک‌های سیاسی مانع رشد قیمت سهم‌ها/ «پتروشیمی‌»، جذاب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری

سودآوری صنعت خودرویی چندان خوش‌بینی وجود ندارد اما به هرحال ممکن است سهم خودرویی‌ها تحت تاثیر شایعات و جو بازار، نوسانات مثبت جزئی هم تجربه کند.
کد خبر : ۱۹۱۷۲۵
به گزارش بورس نیوز، بازار نخستین روز هفته را با رنگ سرخ و افت ۱۲۷۶ واحدی شاخص آغاز کرد. این در حالی است که گزارشات منتشر شده بسیاری از شرکت ها نشان از رشد سودآوری آنها نسبت به سال قبل دارد.

حسن قاسمی مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد : اکثر شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های صادرات محور، گزار‌ش‌های ۱۲ماهه مناسبی منتشر کرده‌اند؛ ولی ریسک‌های سیاسی مانع از رشد قیمت سهم ها شده است. انتظار می رود پس از برگزاری مجامع و تقسیم سود، نسبت های P بر E پایین سهم ها سبب جذابیت و رشد آنها شود و جهش قیمت برخی سهم ها را شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به افزایش ارزش تمامی دارایی های فیزیکی، به نظر می رسد هنوز قیمت سهم ها پتانسیل رشد داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی وضعیت گروه های مختلف بازار گفت: برخی صنایع همچون صنعت خودروسازی، به رغم وابستگی به واردات مواد اولیه و هزینه های ارزی، فروش داخلی دارند و ضمنا قیمت گذاری محصولات شان هم با حساسیت هایی همراه است. صنعت خودروسازی با توجه به رشد هزینه های ارزی و ریالی و حساسیت های مربوط به قیمت گذاری محصولات و نیز حضور دلالان در بازار و... چشم انداز چندان مثبتی ندارند. صورت های مالی شرکت های این صنعت هم اوضاع نامناسب خودروسازان را نشان می دهد. بنابراین به سودآوری این صنعت خوشبین نیستم؛ ولی به هرحال ممکن است سهم خودرویی ها تحت تاثیر شایعات و جو بازار، نوسانات مثبت جزئی هم تجربه کند.

قاسمی در خاتمه تاکید کرد: احتمالا در چند ماه آینده، تغییر چندانی در روند سودسازی شرکت ها رخ ندهد و شرکت های سودآور، کماکان وضعیت مناسبی داشته باشند. البته ممکن است تنگ تر شدن حلقه تحریم ها، سبب کاهش حجم صادرات و افت درآمد شرکت های صادرات محور شود، ولی همچنان وضعیت صنایع بزرگ صادرات محور، مستحکم تر از سایر صنایع است. از میان صنایع بورسی، صنعت پتروشیمی گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری میان مدت خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
ک..... کمتر بگو
میخواهی سهام پتروشیمی را قالب کنی ....