بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت بلیط قطار درست نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من پیشنهاد افزایش قیمت بلیط قطار در شرایط فعلی درست نیست، زیرا در سال‌های گذشته شاهد بودیم که مردم و مسافران با افزایش قیمت بلیط هواپیما، به سمت استفاده از قطار و حمل‌ونقل جاده‌ای هدایت شدند.
کد خبر : ۱۹۱۷۳۰

به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند درخصوص تصمیم شورای عالی هماهنگی ترابری برای افزایش 22 درصدی قیمت بلیط قطار از ماه آینده، اظهار کرد: اعضای این شورا با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات و قطعات قطار و بالا رفتن هزینه‌های حمل ‌و‌نقل ریلی، رأی به افزایش بیش از 20 درصدی نرخ بلیط قطار داده‌اند.

وی افزود: به نظر من پیشنهاد افزایش قیمت بلیط قطار در شرایط فعلی درست نیست، زیرا در سال‌های گذشته شاهد بودیم که مردم و مسافران با افزایش قیمت بلیط هواپیما، به سمت استفاده از قطار و حمل‌ونقل جاده‌ای هدایت شدند.

نماینده مردم بندرانزلی در خانه ملت ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت بلیط قطار، مردم دیگر توان استفاده از حمل و نقل ریلی را نداشته باشند، بنابر این باید راه کارهای دیگری در این حوزه دیده شود.

خسته بند درباره افزایش قیمت بلیط در شرایط کنونی درباره افزایش 22درصدی قیمت بلیط قطار ادامه داد: افزایش 22 درصدی قیمت بلیط قطار در شرایط کنونی مطلوب نیست، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید برای جبران بخشی از مشکلات اعتباری، قیمت بلیط را به میزان معقول افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من افزایش قیمت حمل و نقل ریلی باید به صورت پلکانی و تدریجی صورت گیرد، در غیر این صورت با محدودسازی نرخ ها، باید در آینده شاهد باز شدن فنر افزایش قیمت ها باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در حال حاضر، دولت نیز توان ارائه کمک های اعتباری به حمل و نقل ریلی را ندارد، از این رو مسئولان باید ضمن مدیریت منابع و مصارف، قیمت بلیط قطار را به میزان عقلانی افزایش دهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت:

استفاده از ظرفیت‌های داخلی کلید توسعه حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا مطرح کرد:

آخرین وضعیت راه اندازی اولین قطار تهران-آنکارا

ارسال نظر