بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت و بانک مرکزی باید به بانک‌ها اجازه بنگاهداری ندهد. زیرا بخش عظیمی از مشکلات بانک‌ها که قابل انکار نیست از محل فروش دارایی‌ها رفع می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۷۹۹

به گزارش بورس نیوز، سیدتقی کبیری در خصوص ابلاغ مصوبه نحوه فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌های دولتی توسط معاون اول رییس جمهور، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که بانک‌های کشور در طول سالیان گذشته با آن مواجه بودند و امروز در برخی از بانک‌ها و موسسات تبدیل به یک بحران شده این بوده که مدیریت منابع مالی خود را انجام نداده‌اند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در خانه ملت، ادامه داد: بانک‌ها و موسسات به سمت دارایی‌هایی سوق پیدا کرده‌اند که در یک مقطع زمانی برای آنها عامل سودآوری بود. با توجه به بنگاه‌داری بانک‌ها به مرور زمان و رکودی که در یک بازه زمانی در جامعه اتفاق افتاد، این نهادهای مالی حتی نتوانستند سپرده سپرده‌گذاران را مدیریت کرده و به آنها بازگردانند.

وی افزود: دولت و بانک مرکزی باید به بانک‌ها اجازه بنگاهداری ندهد. زیرا بخش عظیمی از مشکلات بانک‌ها که قابل انکار نیست از محل فروش دارایی‌ها رفع می‌شود. اما مشخص نیست چه اراده‌ای وجود داشته که بانک‌ها تمایلی برای فروش اموال مازاد خود ندارند.

کبیری بیان کرد: باید برای فروش اموال مازاد بانک ها کار حاکمیتی اتفاق بیفتد. دولت باید به این بخش وارد شود تا دارایی‌های قابل توجه بانک‌ها به ریال تبدیل شده و از این طریق بخشی از مشکلات خود بانک‌ها و بخشی از مشکلات سپرده‌گذاران برطرف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: فروش اموال بانک‌ها سبب می‌شود که مردم اعتماد خاطر پیدا می‌کنند که سپرده‌های آنها در بخش دیگری بلوکه نمی‌شود بلکه در سیر تولید واقعی و ارائه تسهیلات قرار می‌‌گیرد. پول‌های و دارایی‌های راکد باید به سمت رونق تولید حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالیانه بانک‌ها مکلف به فروش اموال و دارایی‌های مازاد و واگذاری بنگاه‌های خود شده‌اند که مجلس نیز باید استنکاف و کوتاهی آنها در این بخش را پیگیری کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران انجام شد؛

اطلاعیه خرید سهام شرکت بانک انصار

ارسال نظر