بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

یارانه‌های پنهان باید هدفمند و شفاف شوند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: یارانه‌های پنهان باید هدفمند و شفاف شوند. این یارانه‌ها هم به صورت نقدی و هم غیرنقدی به درستی پرداخت نمی‌شوند.
کد خبر : ۱۹۱۹۳۷

یارانه‌های پنهان باید هدفمند و شفاف شوند

به گزارش بورس نیوز، مجید ناصری‌نژاد درباره ساماندهی یارانه‌های پنهان اظهار کرد: یارانه‌های پنهان باید هدفمند و شفاف شوند. این یارانه‌ها هم به صورت نقدی و هم غیرنقدی به درستی پرداخت نمی‌شوند.

وی افزود: توجه به تولید باید در اولویت دولت قرار گیرد. در بودجه سال ۹۸، ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم تصویب کردیم که متاسفانه تا به الان از سوی دولت تایید نشده ولی باید در نهایت این میزان را برای بهبود شرایط اقتصادی اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در خانه ملت ادامه داد: در شرایط فعلی موافق آزادسازی قیمتها نیستم. اگر بخواهیم به قیمت‌ها جهش داده و به سمت آزادسازی برویم در شرایط فعلی نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، با توجه به اینکه نظارت‌ها ضعیف بوده و با تحریم‌ها روبهرو هستیم، رفتن به سمت آزادسازی قیمت‌ها شوک بزرگی به بازار وارد کرده و گرانی‌ها را تشدید می‌کند.

نماینده مردم شادگان در خانه ملت بیان کرد: بودجه سازمان‌هایی مثل بهزیستی، کمیته امداد و کانون‌های حمایتی کم است که باید مورد حمایت بیشتر قرار بگیرند و افرادی که جزو این نهادها نیستند باید شناسایی شده و یارانه جدا به صورت کارت اعتباری دریافت کرده و یا یارانه نقدی ماهانه آنها افزایش یابد.

ناصری‌نژاد گفت: پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه سیاست درستی نیست و باید یارانه افرادی که شرایط اقتصادی شان خوب است به افراد نیازمند پرداخت شود که در این راستا خانوارهایی که درآمد ماهیانه‌شان کمتر از دو میلیون تومان است باید مشمول یارانه بیشتر شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

پرداخت یارانه دوبرابر بودجه عمومی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس گفت:

پرداخت 960هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان

در پی مطرح شدن طرح سهمیه بندی بنزین؛

افزایش فقر و تشدید تضاد طبقاتی در کشور

ارسال نظر