بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
ارزش خالص دارایی‌های «وسپه» چقدر است؛

سود 500 ريالی در انتظار سهامداران این شرکت سرمایه‌گذار

شرکت سرمایه‌گذاری سپه در فروردین ماه و اردیبهشت ماه ۹۸ مبلغ ۱۱۷میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی کرده است.
کد خبر : ۱۹۱۹۴۶

تحلیل و برآورد ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سپه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در نمودار زیر سهم شرکت‌های زیر مجموعه از سودآوری شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۹۷ارائه شده است.

تحلیل و برآورد ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سپه

نمیتوان سودآوری شرکت را منوط به فعالیت یک یا چند شرکت خاص محدود کرد و تنها فعالیت گروه فلزات و سنگ آهن شامل سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های گل گهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید است که نزدیک به ۳۵درصد از سود کسب شده شرکت را به خود اختصاص داده اند. 

تحلیل و برآورد ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سپه

لازم به ذکر است، جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه۹۷، مبلغ ۲.۱۰۰ میلیارد ریال شامل ۱.۷۶۰میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال و ۴۰میلیارد ریال سایر موارد بوده است.

مبلغ مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت

مبلغ مازاد ارزش پرتفوی سهام شرکت‌های زیرمجموعه بورسی شرکت در تاریخ ۱۰خرداد سال ۹۷ به مبلغ ۱۷.۷۲۵میلیارد ریال محاسبه شده است. در این بین شرکت‌های گل گهر، چادرملو، سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی خارک بیشترین اثر افزاینده بر مازاد ارزش پرتفوی شرکت را داشته‌اند.

تحلیل و برآورد ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سپه

· مبلغ مازاد ارزش پرتفوی غیربورسی شرکت

مبلغ محاسبه شده مازاد ارزش پرتفوی غیربورسی شرکت، عمدتا مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت سرمایه‌گذاری مهر بوده که با محاسبه ارزش خالص دارایی‌های این شرکت ، ارزش پرتفوی غیربورسی شرکت به مبلغ ۴۵۲.۴ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. با توجه به اهمیت اندک سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر غیربورسی، مازاد ارزش برای این شرکت‌ها محاسبه نشده است.

· حقوق صاحبان سهام شرکت

حقوق صاحبان سهام شرکت بر اساس آخرین صورت‌های مالی ارائه شده که مربوط به صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به پایان اسفند سال۹۷ بوده، مبلغ ۹.۰۱۸.۴۰۷میلیون ریال است.

· سایر موارد

شرکت سرمایه‌گذاری سپه در فروردین ماه و اردیبهشت ماه۹۸ مبلغ ۱۱۷میلیارد و ۵۴۹میلیون ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی کرده است.

· جدول محاسبه ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سپه

سود محقق شده شرکت در سال مالی گذشته (سال مالی منتهی به ۳۰ آذر۹۷) به مبلغ ۲.۰۴۰ میلیارد ریال محقق شده که با توجه به وضعیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه در سال۹۷ که به صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری سپه در سال۹۸ منتقل می‌شود، انتظار رشد سودآوری شرکت در سال مالی جاری تا محدوده ۳.۵۰۰میلیارد ریالی شرکت و کسب سود هر سهم ۵۰۰ تا ۵۵۰ ریالی را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

سفر به سرزمین کانگوروها/ خرید سهام فولاد خراسان در سنگان /خام فروشی نمی‌کنیم ‏

نگاهی به عملکرد این سرمایه‌گذار در دوره ۶ماهه؛

رشد ۹۵درصدی سود خالص «وسپه»/ کسب سود ۲۴۴ ریالی به ازای هر سهم

ارسال نظر