بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
در بخش درآمدهای سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری شاهد رشد ۴۶درصدی درآمدهای این سرفصل هستیم و این بانک در سال گذشته در این بخش مبلغ ۳.۹۷۸ میلیارد ریال درآمد مشاع شناسایی کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۰۸۵

ناامیدی سهامداران از عملکرد پست بانکادامه روند زیاندهی در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی نشده شرکت پست بانک، این بانک پرحاشیه در سطح بازار در سال گذشته نیز روند منفی و ناامیدکننده‌ای داشت و نتیجه عملیات بانکداری آن در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه۹۷ منجر به زیان خالص ۲.۶۲۹میلیارد ریالی و معادل ۸۱۳ریال به ازای هر سهم شد.

به این ترتیب جمع زیان‌انباشته بانک به بیش از ۱۱هزار میلیارد ریال و معادل ۳.۴۱۹ریال به ازای هر سهم شد تا بیش از پیش عدم تناسب قیمت سهام شرکت با عملکرد و وضعیت مالی آن مشخص شود.

ناامیدی سهامداران از عملکرد پست بانکادامه روند زیاندهی در سال 97

این در حالی است که در بخش درآمدهای سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری شاهد رشد ۴۶درصدی درآمدهای این سرفصل هستیم و این بانک در سال گذشته در این بخش مبلغ ۳.۹۷۸میلیارد ریال درآمد مشاع شناسایی کرده است.

همچنین سود و وجه التزام دریافتی مشاع نیز با ۹درصد رشد نسبت به سال 96 به بیش از ۷.۶۷۷میلیارد ریال رسیده است.

هزینه مطالبات مشکوک الوصول با کاهش ۳۴درصدی نسبت به سال قبل ازآن معادل ۱.۳۰۶ میلیارد ریال لحاظ شده و این موضوع و احتمال افزایش این هزینه در گزارش حسابرسی، می‌تواند زیان شرکت را با افزایش روبرو کند.

با توجه به سه برابر بودن زیان انباشته نسبت به سرمایه ثبت شده، مدیران شرکت می بایست در خصوص خروج شرکت از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت تصمیم‌گیری کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی بانک مرکزی؛

«وپست» مجوز مجمع گرفت

در آستانه فرا رسیدن سال نو منتشر شد؛

فهرست شعب منتخب توزیع اسکناس نو

ارسال نظر