بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس خبر داد:

راهکارهای ۴گانه برای ساماندهی بازار خودرو

پرداخت ارز ارزان قیمت به قطعه سازان می‌تواند بسیاری از موانع پیش روی صنعت خودروسازی را برطرف کند
کد خبر : ۱۹۲۱۱۳
به گزارش بورس نیوز، جواد حسینی کیا با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو به خانه ملت گفت: اعمال سیاست‌های مالیاتی می تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند در واقع باید از افرادی که سالانه بیش از یک بار در معاملات خودرو حضور دارند مالیات اخذ شود چراکه ناگفته پیدا است هدف اصلی آنها از خرید و فروش خودرو، تجارت است.

وی افزود: باید با طراحی مکانیزم، افرادی که دارای چندین خودرو هستند شناسایی و از آنها مالیات دریافت کرد چراکه صاحبان خودرو به ازای این کالا از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کنند. این در حالی است که افراد مستضعف جامعه به دلیل نداشتن خودرو نمی‌توانند از این یارانه استفاده کنند. همچنین نظام جامعی برای شناسایی افراد دارای گردش مالی بسیار راه‌اندازی شود. در صورت اجرایی شدن این سیاست دست سوداگران از بازار کوتاه می‌شود.

این نماینده مجلس بررسی تراکنش‌های بانکی را یکی از راهکارهای لازم برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار خودرو دانست و ادامه داد: باید نظام جامعی برای شناسایی افراد دارای گردش مالی بسیار راه‌اندازی شود. در صورت اجرایی شدن این سیاست دست سوداگران از بازار کوتاه می‌شود.

حسینی کیا با بیان اینکه اراده‌ای برای بومی سازی تولید قطعات موردنیاز تولید خودرو وجود ندارد، گفت: پرداخت ارز ارزان قیمت به قطعه سازان می‌تواند بسیاری از موانع پیش روی صنعت خودروسازی را برطرف کند در واقع به جای استفاه از قطعات وارداتی باید به توان داخلی تکیه شود. در صورتی که سیستم بانکی از پرداخت تسهیلات به خودروسازان خودداری کند مشکلات این صنعت افزایش پیدا می کند. در صورت نیاز کمیسیون صنایع می تواند الزامات لازم را برای تامین تسهیلات در نظر گیرد.

وی افزود: می‌توان برای تامین قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی از ارز خارجی استفاده کرد. در این سیستم باید خودرو با منشا ارز خارجی وارد و در ازای آن در ایران به واردکنندگان ریال پرداخت کرد. با تحقق این امر حجم تولید خودروسازان افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

مالیات پیش‌نیاز رشد و توسعه اقتصادی کشورها

ارسال نظر