بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس

هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود که در حال حاضر شاهد رخداد آن در هفت استان هستیم و احتمال وجود دارد که به سایر استان‌ها نیز حمله کنند.
کد خبر : ۱۹۲۱۲۱

به گزارش بورس نیوز، علی محمد شاعری درباره احتمال هجوم ملخ‌ها به برخی از کلانشهرها اظهار کرد: هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود که در حال حاضر شاهد رخداد آن در هفت استان هستیم، و احتمال وجود دارد که به سایر استان‌ها نیز حمله کنند.

وی افزود: برای کنترل و مدیریت هجوم ملخ‌ها در کشور که امکان دارد به شهرهای بزرگ نیز حمله کنند و خسارات غیرقابل جبرانی را برجای بگذارند دولت باید هرچه زودتر اعتبار لازم را تامین کند. اعتبار مبارزه با ملخ‌ها باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

نماینده مردم بهشهر تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مراتب را به سازمان برنامه، بودجه و محاسبات ارائه کرده است. حداقل اعتباری که برای مبارزه با ملخ‌ها باید در نظر گرفته شود 30 میلیارد تومان است، علاوه بر تامین اعتبار نیاز است تا از ظرفیت سایر دستگا‌ه‌های دولتی در هر محلی که احتمال هجوم ملخ‌ها وجود دارد استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اولین ریزش ملخ‌ها باید امکانات تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با این آفت خطرناک بسیج شوند. در حال حاضر بر اساس پیش بینی‌‌ها شهری مانند تهران در معرض خطر هجوم ملخ‌ها نیست اما هر شهری می‌تواند توسط ملخ‌ها مورد حمله قرار بگیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

نیازمبرم به نوسازی تجهیزات صنایع تبدیلی مثل گندم

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

کاهش عرضه دام زنده در بازار

ارسال نظر