بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
درآمد اجاره تنها عامل شناسایی سود ۱۵ریالی این شرکت کاغذی؛

حضور شرکت‌های کاغذی در بورس و نقش کمرنگ هیات‌های پذیرش

در سال‌های اخیر و به لطف نقش کمرنگ هیات‌های پذیرش، به طور مدام شاهد جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران و ورود شرکت‌های کاغذی و سرمایه‌گذاری‌هایی با پرسنلی در حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر در بازار بورس هستیم.
کد خبر : ۱۹۲۱۳۰
حضور شرکت‌های کاغذی در بورس و نقش کمرنگ هیات‌های پذیرش
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، یکی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کاغذی و با پرسنل تنها ۱۱ نفره، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی با سود خالصی 366 میلیون تومانی در سال است.

حضور شرکت‌های کاغذی در بورس و نقش کمرنگ هیات‌های پذیرش

مهم‌ترین عوامل درآمدی و سودآوری «وملی»، عملکرد شرکت کفش ملی و نیز درآمد غیر عملیاتی حاصل از اجاره دارایی‌های شرکت بوده و جهش سود مناسب شرکت کفش ملی از زیان ۱۰۹ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۶ به ۹۵ میلیارد ریال سود سال۱۳۹۷، به دلیل زیان انباشته‌ای ۱۷۸میلیاردی این شرکت در ابتدای سال۹۷، نه تنها منجر به شناسایی سودی برای شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی در سال۹۷ نشده بلکه به دلیل وجود زیان انباشته ۸۳میلیارد ریالی در انتهای این سال، به نظر نمی‌رسد امیدی به شناسایی سودی از این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ باشد.

به عبارتی اگر درآمد ۴۰۴ میلیون تومانی این شرکت از محل اجاره نبود، این شرکت با تحقق زیانی در حدود ۲۰میلیون تومان، سهامداران خود را شگفت‌زده کرده بود. 

به نظر می‌رسد تجدید نظر هیات‌های پذیرش و سازمان بورس در چگونگی پذیرش و یا خروج شرکت‌های کاغذی و بی‌کیفیت از بازارهای بورس و فرابورس از ضروری‌ترین اقدامات سال جاری است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
همین هیات پذیرش با دریافت صدها میلیارد تومن در ابتدا شرکتهای زیان ده را در بازار پایه فرابورس ثبت میکند و الان تازه از خواب بیدار شدن و با ایجاد قوانین عجیب و پیچیده سرمایه های مردم را بر باد میهند و یک دنیا استرس و نگرانی برای مردم و خانواده هایشان ایجاد کرده اند.
......
در این دو روزیکه مسئولان نالایق و بی کفایت بورس دوباره با ایجاد قوانین من درآوردی برای بازار پایه باعث زیان مردم شده اند و انبوهی از سهامداران و خانواده هایشان را در نگرانی و استرس قرار داده اند...
انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و مسئولان بی کفایت و فاسد دوباره بری خود و دور و بری هایشان ایجاد رانتی دیگر کرده اند....

شرم بر شما باد...

فقط برید در صفحه فارس من ببینید چند هزار نفر مخالفت کرده اند و در سایت تالار بورس صفحه بازار پایه ببینید چه خبر هستش..!!!
امان از مفسدان و نون به نرخ روز خورها...!