بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
رشد اندک سودآوری از دریچه پرداخت کارت‌خوان؛

سود تسعیر ارز و رشد سود سپرده‌گذاری شرکت، از عوامل رشد سود

روند رو به رشد کسب درآمدهای عملیاتی با توجه به ماهیت قراردادها و احتمال کاهش سهم بازار این شرکت در حوزه پرداخت، در حال متوقف شدن است.
کد خبر : ۱۹۲۱۳۲
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در دوره ۱۲ماهه منتهی به پایان اسفند۹۷ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۱.۴۱۶میلیارد ریالی شد.

این سود در مقایسه با سال قبل از آن، افزایش اندک ۸درصدی را نشان می‌دهد. 

این در حالی است که درآمدهای عملیاتی شرکت که در سال‌های قبل به طور پیوسته شاهد رشد دو رقمی ارقام مرتبط با آن بود در سال گذشته تنها با رشد ۵درصدی همراه بوده است.

سود تسعیر ارز و رشد سود سپرده‌گذاری شرکت، از عوامل رشد سود

به نظر می‌رسد که روند رو به رشد کسب درآمدهای عملیاتی با توجه به ماهیت قراردادها و احتمال کاهش سهم بازار این شرکت در حوزه پرداخت، در حال متوقف شدن است.

لازم به ذکر است که دو منبع اصلی درآمدی شرکت شامل اجاره دستگاه‌های پوز به بانک‌های کشور و همچنین کارمزد دریافتی از تراکنش‌های صورت گرفته در این دستگاه‌ها بوده که بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده جمع درآمدهای این بخش مبلغ ۴.۲۹۶ میلیارد ریال بوده و بهای تمام شده آن نیز ۲.۷۲۸ میلیارد ریال شناسایی و ثبت شده است.

در سال گذشته شاهد افت درآمدهای سرمایه‌گذاری و سایر درآمدهای غیرعملیاتی شرکت بوده‌ایم که با توجه به سرفصل‌های ذکر شده، دلیل اصلی این کاهش درآمد مشخص نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر