بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: طرح ملی کارآفرینی و توسعه تجارت فرش دستباف یکی از برنامه‌های مرکز ملی فرش ایران در حمایت از تولید داخلی در سال 1398، است. این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صمت مورد موافقت قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز آن را مورد موافقت قرار داده است
کد خبر : ۱۹۲۱۵۸

طرح توسعه تجارت فرش دستباف درحمایت از تولید داخلی

به گزارش بورس نیوز، فرشته دست‌پاک درباره بیمه قالیبافان اظهار کرد: موضوع بیمه و امنیت شغلی قالیبافان یکی از دغدغه‌های اصلی ما بوده که با تخصیص این میزان بودجه و ابلاغ آن به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی از سه ماهه دوم سال جاری به صورت قانونمند و با همکاری سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح ملی کارآفرینی و توسعه تجارت فرش دستباف یکی از برنامه‌های مرکز ملی فرش ایران در حمایت از تولید داخلی در سال 1398، است. این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صمت مورد موافقت قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز آن را مورد موافقت قرار داده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: در این طرح علیرغم مشکلات اقتصادی و شرایط سخت موجود به دنبال ایجاد شغل برای 40 هزار نفر هستیم. در راستای این طرح، استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده و فکر نو در حوزه فرش دستباف را دعوت می‌کنیم تا ایده‌های خود را برای توسعه، تولید، فروش و صادرات فرش دستباف ارایه دهند.

دست پاک با تأکید بر موضوع آموزش در حوزه فرش دستباف، ادامه داد : به دنبال آموزش قالیبافی نیستیم زیرا این موضوع وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بوده و در این راستا تفاهمنامه‌ای با ما دارد. ما به دنبال آموزش‌های کلان مانند بازاریابی و برندینگ برای توسعه فروش و صادرات فرش دستباف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیک یکی دیگر از اولویت‌های من است. از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین و اینترنتی که در زمینه فروش فرش دستباف در بازارهای داخلی و خارجی از طریق دنیای مجازی و وب بتوانند راهکار ارایه دهند، استقبال می‌کنیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران به تشکیل کارگروه‌های فرش دستباف در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت : با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور وزیر کشور، کارگروه‌های فرش استان‌ها به ریاست شخص استاندار تشکیل شده است و این کارگروه هم اکنون جزو 5 کارگروه اول استان‌ها است و برنامه‌های سال 1398 با هماهنگی کامل استاندارها در حال انجام است.

دست پاک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهت تقویت بازار داخلی و تولید فرش دستباف، موضوع فروش اقساطی فرش را در اولویت‌های خود قرار دادیم، اضافه کرد : صندوق کارافرینی امید در این زمینه با ما تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است، با یک سری بانک‌ها برای ارایه تسهیلات این طرح وارد مذاکره شدیم و یک سری بانک‌ها نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر