بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای اینکه جوانان بتوانند راحت‌تر صاحب خانه شوند باید روی به مداخله مستقیم و سیاست‌گذاری‌های اساسی و کاربردی بیاورد. دولت باید برای حل این معضل از ظرفیت بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کند، زیرا رفع این مشکل تنها از دست آن‌ها ساخته نیست.
کد خبر : ۱۹۲۱۸۵

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور اظهار کرد: دولت برای اینکه جوانان بتوانند راحت‌تر صاحب خانه شوند باید روی به مداخله مستقیم و سیاست‌گذاری‌های اساسی و کاربردی بیاورد. دولت باید برای حل این معضل از ظرفیت بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کند، زیرا رفع این مشکل تنها از دست آن‌ها ساخته نیست.

وی افزود: باید بتوان مسکن را با سیاست‌های حمایتی و یارانه‌ای در اختیار قشر جوان یا خانه اولیها قرار داد. برای اینکه این اتفاق بیفتد دولت باید قیمت تمام‌شده ساختمان را تحت کنترل داشته باشد، یعنی مسکن را با مشخصات فنی مناسب و تعدیل قیمت پروانه، بیمه، مالیات و… ارزان‌تر تولید کند.

نماینده دورود و ازنا در خانه ملت تصریح کرد: از طرفی اگر بطور واقعی، جامعه هدف دولت فقط کسانی باشد که خانه ندارند و می‌خواهند صاحب‌خانه شوند باید این افراد را شناسایی و دسته‌بندی کند. مطمئناً در بین این افراد چند دهک تعریف می‌شود و لازم است که سیاستی متناسب با دهک‌های مختلف وضع و به انبوه‌سازان ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت فوق‌العاده‌ای در بخش خصوصی در کشور وجود دارد که دولت باید همه این ظرفیت را پای کار بیاورد. ایران یک کشور جوان با تعداد انبوه مهندس است و جا دارد از فکر، ایده و مهارت این قشر بزرگ استفاده شود. از سوی دیگر برای تولید مسکن و اینکه قیمت تمام‌شده آن کاهش پیدا کند باید به سمت تکنولوژی‌های نوین رفت و از سنتی‌سازی‌ها فاصله گرفت. هر پنج سال، علم بشر دو برابر می‌شود از این‌رو اگر در روش‌های گذشته بمانیم پیشرفت خاصی نصیبمان نمی‌شود.

کیانپور در پاسخ به اینکه مجلس برای این موضوع طرحی دارد یا نه؟ گفت: ارائه طرح از سوی مجلس و تکلیف بر دولت بار مالی دارد از این‌رو معمولاً نمایندگان سعی می‌کنند نظرات خود را در لایحه بودجه پیگیری و به نتیجه برسانند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر