بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اصلی‌ترین هدف از احیاء مجدد کارت‌های سوخت جلوگیری از قاچاق است. فرآورده‌های نفتی همچون گازوئیل و بنزین، سوخت‌های اصلی مورد مصرف کشور هستند.
کد خبر : ۱۹۲۱۸۹
به گزارش بورس نیوز، حسن بهرام‌نیا درخصوص هدف از احیای کارت سوخت اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف از احیاء مجدد کارت‌های سوخت جلوگیری از قاچاق است. فرآورده‌های نفتی همچون گازوئیل و بنزین، سوخت‌های اصلی مورد مصرف کشور هستند اما حداقل روزانه 11 میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود که این میزان از قاچاق خسارت هنگفتی برای کشور به بار آورده به همین دلیل مجلس و دولت تصمیم به احیاء کارت سوخت گرفته‌ و هزینه بالای احیاء مجدد کارت سوخت را پذیرفته‌اند.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت ادامه داد: باید نواقص دستگاه‌های کارتخوان و هوشمندِ مرتبط با سهمیه‌بندی سوخت اصلاح شوند تا درصد خطا در سوخت‌گیری کاهش پیدا کرده و نتیجه مدنظر حاصل شود. به‌روز شدن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مرتبط با کارت‌های سوخت ضروری است در غیر این صورت دولت صرفا از خود رفع تکلیف کرده و آن چه مدنظر قانونگذار بوده است محقق نخواهد شد.

وی افزود: احیاء کارت سوخت به این معنی نیست که بنزین سهمیه‌بندی شده است و فقط موجب شناخت پرمصرف‌ها خواهد شد. ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیاء مجدد کارت سوخت امکان‌پذیر خواهد بود زیرا میزان مصرف سوخت افراد مشخص خواهد شد.

بهرام‌نیا تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت کارت سوخت نزدیک به یک میلیون خودروی بلاتکلیف، بدون سند و سرقتی کشف شده است. اکنون یک مسئول پیدا شود و بگوید به چه دلیل کارت سوخت را حذف کرده و آثار زیان‌بار این کار را بپذیرد. این کار عامل افزایش 30 تا 40درصد مصرف سوخت شد، حذف کارت سوخت به‌معنای سوزاندن بانک اطلاعاتی است و زمانی که ابزارهای اطلاعاتی وجود نداشته باشند هر نوع تخلف و قاچاقی امکان‌پذیر می‌شود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اطلاعیه داد؛

استفاده از کارت سوخت خودرو از ۲۲ مردادماه

از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام شد؛

روش‌های دسترسی آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اطلاعیه داد:

اطلاعیه برای دارندگان کارت های هوشمند سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی

ارسال نظر