بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: معاملات این بازار براساس دستورالعمل جدید کاملاً شفاف است.
کد خبر : ۱۹۲۱۹۰

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی درباره معاملات بازار پایه بر اساس دستورالعمل جدید اظهار کرد: معاملات این بازار براساس دستورالعمل جدید کاملاً شفاف است. هنگامی که معاملات سهام شرکت‌ها در بازار پایه جدید آغاز شود آیتم‌های مربوط به معاملات انجام شده اعم از قیمت پایانی معاملات سهم، دامنه نوسان قیمت و نیز حجم و ارزش معاملات همچون گذشته مشخص است و در تابلو معاملات نیز انتشار می‌یابد.

وی افزود: در بازارهای مختلف، معاملات بر اساس انتظارات شکل می‌گیرد و انتظارات نیز بر اساس اطلاعات مالی هر فرد از سهام مورد معامله برآورد می‌شود. هدف از عدم نمایش سفارش‌های خرید و فروش در بازار پایه جدید همچون سایر بورس‌های معتبر دنیا آن بوده که سهامداران انتظارات خود را بر اساس تحلیل و تصمیم خود شکل دهند و در خصوص خرید و فروش سهم در بازار پایه تصمیم‌گیری کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران بیان کرد: نمایش سفارش‌های خرید و فروش را در بازار پایه، فراهم کردن امکان سیگنال‌دهی برخی افراد و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. این موضوع سبب می‌شود تا دستکاری قیمت و القای ظاهر گمراه‌کننده از روند معاملات با استناد به صف خرید یا فروش سهام مورد نظر توسط سیگنال‌دهنده‌ها راحت‌تر شود.

هامونی ادامه داد: علاوه بر انتشار جزئیات معاملات انجام شده، در دوره‌های سفارش‌گیری نیز قیمت‌های TOP (قیمت نظری گشایش) نمایش داده می‌شود که در واقع اجماع نظر بازار را روی قیمت سهم نشان می‌دهد و سهامدار بر اساس تحلیل خود در معامله سهام بازار پایه حضور پیدا می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سیگنال فروشی عامل اصلی زیان در بازار پایه

در بازار دوم فرابورس رخ داد؛

درج شرکت جنرال مکانیک در فرابورس

ارسال نظر