بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
کد خبر : ۱۹۲۱۹۵

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا آبایی درباره خروج نخستین محموله روغن خوراکی در مجتمع بندری انزلی، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها و احداث مخازن روغن توسط سرمایه‌‌گذار در این بندر، امکان ورود و تخلیه و نگهداری محموله کشتی‌های فله مایع خوراکی در بندر فراهم شد.

وی ادامه داد: با احداث و بهره‌برداری از این مخازن، برای نخستین بار دو فروند کشتی حامل روغن خوراکی با تناژ حدود ۱۰ هزار تن در این مخازن تخلیه و پس از نگهداری توسط تانکر‌های مخصوص، از مخازن بارگیری و از بندر انزلی به مقصد تاکستان خارج شد.

آبایی بیان کرد: نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز صنعتی و شهرستان‌های دارای کارخانجات تولید فرآورد‌ه های روغن خوراکی و همچنین راه دسترسی جاده‌ای ایمن و آسان موجب شده بود که احداث و ایجاد چنین مخازنی در بندر مورد استقبال سرمایه‌‌گذاران زیادی قرار گیرد و مطمئنا در آینده نه چندان دور با توجه به تاثیر مستقیم و مثبت این موضوع در کاهش قیمت تمام شده کالا، شاهد توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه و همچنین افزایش روند رو به رشد تخلیه و بارگیری روغن در بندر هستیم.

آبایی تصریح کرد: استان گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ظرفیت بسیار بالایی برای ترانزیت کالا و تجارت با کشور‌های آسیای میانه برخوردار است که توجه بیشتر به آن موجب اشتغالزایی، رشد و شکوفایی اقتصادی در منطقه می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر