بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مدیر مالی توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

معافیت مالیاتی، جایزه‌ای به «حپارسا»

شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان هم با توجه به خرید یکصد دستگاه واگن نو (حدود دو سال پیش) مشمول این معافیت شده و فعلا از معافیت مالیاتی برخوردار بوده و این موضوع در صورت های مالی شرکت لحاظ شده است.
کد خبر : ۱۹۲۲۰۴
به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده سال 98 سهم شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان بوده که در 3 ماه اخیر بیش از 70 درصد رشد قیمت داشته است. این شرکت با وجود روند صعودی درآمد، اما به دلیل رشد بهای تمام شده، در سود خالص تحقق یافته افت داشته است. این شرکت چندی قبل در یک شفاف سازی اعلام کرد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با افزایش نرخ حمل محصولات از ابتدای تیرماه 97 موافقت کرده است. البته با توجه به اینکه افزایش نرخ حمل هنوز ابلاغ نشده، در صورت های مالی «حپارسا» هم لحاظ نشده است؛ ولی نکته اینجا است که با افزایش نرخ حمل محصولات، هزینه دسترسی به شبکه ریلی هم افزایش خواهد یافت و احتمالا افزایش نرخ حمل اثر چندانی بر سودآوری شرکت نخواهد داشت. 

محمدرضا معروفی مدیر مالی شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص افزایش تعرفه های حمل بیان کرد: افزایش تعرفه حمل و نقل هنوز قطعی نشده و به محض قطعیت اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم این موضوع در سال مالی جاری به نتیجه برسد. هر چند افزایش تعرفه قطعیت نیافته، اما احتمالا در صورت افزایش، نرخ های سال قبل را هم در بر خواهد گرفت.

مدیرمالی «حپارسا» در رابطه با معافیت های مالیاتی استفاده از واگن های جدید اظهار داشت: طبق قانون مالیات های مستقیم، سرمایه گذاری های داخلی از برخی معافیت های مالیاتی برخوردار است و شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان هم با توجه به خرید یکصد دستگاه واگن نو (حدود دو سال پیش) مشمول این معافیت شده و فعلا از معافیت مالیاتی برخوردار بوده و این موضوع در صورت های مالی شرکت لحاظ شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

مالیات پیش‌نیاز رشد و توسعه اقتصادی کشورها

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

مالیات پیش‌نیاز رشد و توسعه اقتصادی کشورها

ارسال نظر