بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

تیرهای برق خوزستان ممکن است با یک طوفان بیفتند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دهم،گفت: تیرهای برق استان خوزستان می‌تواند با یک طوفان بیفتند و این تهدیدی برای مردم این استان است.
کد خبر : ۱۹۲۲۱۲

به گزارش بورس نیوز، قاسم ساعدی درباره بازسازی و بازیابی اولیه شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده و به‌ویژه استان خوزستان، اظهار کرد: وزیر نیرو کارگروهی برای بازسازی زیرساخت‌های برقی و کارگروه دیگری برای رفع مشکلات شبکه‌های آسیب‌دیده آبرسانی و فاضلاب‌های شهری و روستایی تشکیل داده است، البته شخصا پیشنهاد دادم که وزارتخانه برای رفع مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب و برق استان‌های معین و مرجع همچون تهران، اصفهان، فارس و... را بسیج کند، زیرا میزان آسیب‌ها بالا  بوده و وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در خانه ملت افزود: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری فارس و استانداری خوزستان با هدف تعیین استان فارس به‌عنوان استان معین برای رفع آسیب‌های مناطق دشت آزادگان، هویزه و حمیده منعقد شد، همچنین 25 درصد از کل برآورد خسارت‌ها به حساب استانداری واریز شد تا شبکههای آسیب دیده برقی روستایی و شهری اصلاح و تعمیر شوند.

وی از وزیر نیرو خواست با توجه به عمق خسارات در استان خوزستان علاوه بر استان فارس، 5 استان دیگر را نیز مسئول رفع مشکلات و خسارات استان خوزستان در فصل گرما کند.

ساعدی تاکید کرد: انتظار است کارگروه‌ها با جدیت، به صورت جهادی و ضربتی به رفع مشکلاتی که بسیار عمیق هستند اقدام کنند زیرا نوسانات برق در استان بسیار گرم خوزستان برای مردم مشکلات قابل‌ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی این نوسانات خسارت‌های مالی برای مردم به دنبال داشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دهم، بیان کرد: تیرهای برق استان خوزستان می‌تواند با یک طوفان بیفتند و این تهدیدی برای مردم این استان است. خاموشی و گرد و غبارهای برق سال گذشته عامل شکست در فروش 700 هزار بشکه نفت در یک روز بود و از آنجا که خوزستان شریان اقتصادی کشور را در دست دارد، خاموشی و آسیب‌های پیرامون شبکه‌های برقی ضررهای فراوانی برای تمامی کشور به دنبال دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر