بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
ابهامات و شایعاتی که در انتهای هفته گذشته ناشی از ادغام بانک و موسسات غیرنظامی به گوش خورده بود توسط وزیر اقتصاد پاسخ داده شد.
کد خبر : ۱۹۲۲۳۴
آیا «ملل» کلیددار هیات سرپرستی «نور» می‌شود؟ / آژیر قرمز از باب‌همایون بلند شد!

به گزارش بورس‌نیوز، شایعه ادغام موسسه اعتباری ملل با بانک دی، موسسه اعتباری نور و بانک سرمایه این روزها جدی‌تر شده و گفته می‌شود سکاندار «وملل» این روزها تحت فشار بانک‌مرکزی برای پذیرش هیات سرپرستی یا ادغام این 3 بانک بحران زده قرار گرفته است.

اگرچه این 3 بانک به آستانه بحران رسیده، املاک و دارایی‌های زیادی دارند که از ارزش بالایی برخوردار است؛ ولی شرایط اقتصادی کشور، به راحتی اجازه نقد کردن این اموال را نخواهد داد. 

این شایعه در شرایطی مطرح‌شده که هنوز تلخی خاطره ادغام بانک‌های نظامی از خاطر سهامداران پاک نشده و ضمنا ترکیب این سه بانک مشکل‌دار در هر بانک یا موسسه مالی می‌تواند فاجعه‌ای جدی به بار آورد. 

آیا «ملل» کلیددار هیات سرپرستی «نور» می‌شود؟ / آژیر قرمز از باب‌همایون بلند شد!

وضعیت این ۳ بانک دی، سرمایه و نور به حدی وخیم است که به نظر می رسد قرار است از مشتی گوشت فاسد، کبابی برای سهامداران فراهم شود که حاصل آن جز مسمومیت و ضرر و زیان سهامداران نخواهد بود.
 
خبرنگار بورس‌نیوز در روزهای تعطیل اواسط ماه‌رمضان در دفتر سرپرست موسسه نور حضور پیدا کرد و قرار شد نسبت به شفافیت این موضوع و برخی مسائل دیگر اقداماتی به عمل آید، ولی تاکنون مدیران این بانک مهر سکوت بر لب زده‌اند و حتی قول کلامی خودشان که از دهان مبارک جاری شد را کاملا به فراموشی سپردند.

پس از انتشار این خبر بر خروجی بورس‌نیوز، این موضوع را فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی جویا شدیم.

وزیر اقتصاد با تایید روی دادن این ادغام اظهارکرد: اصل مسئله و ادغام این بانک‌ها صحیح است و تمامی سعی مجموعه پولی و مالی اینگونه بوده که سهامداران این مجموعه‌ها با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: البته از میان بانک‌های نام برده، بانک‌ دی جزو ادغامی‌ها نیست.

بر پایه این گزارش، بنابراین با تکیه بر سخنان وزیر اقتصاد می‌توان به دو فرضیه مواجه شد که نخست اضلاع مربع این ادغام با تغییراتی مواجه شود و شاید از این پس شاهد مثلث ادغام غیرنظامی‌ها باشیم و یکی از بانک‌ها حذف شود یا اینکه نام بانک‌دیگری بجای بانک مذکور وارد گود ادغام‌ها شود.

در خصوص ادغام بیشتر بخوانید .
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
بانک دی جزو ادغامی ها نیست
مدیر سایت
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
وزیر اقتصاد افزود البته از میان بانک‌های نام برده، یکی از بانک‌ها جزو ادغامی‌ها نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
تا حالا موسسه نور خیلی خوب کار کرده هم در حساب رسی افراد سودی ک توافق شده بموقع وقتش پرداخت شده هم از کارمندان با حوصله و وقت گذاشتن برای ارباب رجوع من حدود ۱۰ سال یا بیشتر زمانی که تازه افتتاح شده بود به نام کار سازان آینده تا هم اکنون به غیر درستی وکار را به نحو احسن انجام دادن حتی در مواردی تلفنی خیلی کاد ساز بوده اند امیدوارم با این دغدغه های جدید نه به کارمندان ونه به ارباب رجوع مشکلی پیش نیاد البته این موسسه طبق ضوابط بانک مرکزی کار کرده تا اینجا که ما در جریان بوده ایم گاهی سود کم شده و گاهی هم کمی زیادتر البته باید قانع بود