بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایران گفت: گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها نیز نشان می‌دهد باوجود مشکلاتی که تحریم ایجاد کرده در عملکرد آنها تاثیری نگذاشته است. همین نشان‌دهنده مسیر صعودی شاخص طی روزهای آتی است.
کد خبر : ۱۹۲۲۵۷

به گزارش بورس نیوز، مصطفی صفاری، درخصوص چشم‌انداز شاخص بورس، اظهار کرد: در یک ماه گذشته شاخص با فرازونشیب متعدد همراه بود که مهمترین دلیل آن تنش‌ فضای بین‌المللی عنوان شد. انتشار شایعات و اظهارات مقامات ایالات متحده برای مدت‌زمان کوتاهی بازار سرمایه کشور را متاثر کرد که بیشتر جنبه ذهنی داشت و در حال حاضر از فضای آن خارج شده‌ایم.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های صادراتی دلار را در ۶ ماه اول با قیمت ۴۲۰۰ تومان محاسبه کرده‌اند و ارز نیمایی ۶ ماه دوم عملیاتی شد. بنابراین سودهای اعلامی توسط شرکت‌ها در سال جاری به مراتب بالاتر از سال گذشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود ۶ ماه اول سال ۹۸ نسبت به ۹۷ فروش شرکت‌ها با رشد قابل توجهی مواجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها نیز نشان می‌دهد باوجود مشکلاتی که تحریم ایجاد کرده در عملکرد آنها تاثیری نگذاشته است. همین نشان‌دهنده مسیر صعودی شاخص طی روزهای آتی است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، گفت: با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود شاخص در مسیر صعودی حرکت کند و مطمئناً سیاست‌های کلان اقتصادی که دولت تا پایان سال اتخاذ می‌کند عامل اصلی اثرگذار بر اقتصاد از جمله بازار سرمایه است. در این میان بحث تک نرخی شدن ارز، قیمت گذاری دستوری و نرخ بهره بانکی بیش از شوک‌های فضای بین‌الملل و تنش با ایالات متحده تاثیر گذار است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر