بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
در 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 97 اتفاق افتاد؛

رشد 167 درصدی سود «زگلدشت»

شرکت کشت و دام «گلدشت نمونه اصفهان» در سال مالی منتهی به 1398/12/29 به رشد 167 درصدی سود رسید.
کد خبر : ۱۹۲۲۶۱

به گزارش بورس نیوز، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ به ازای هرسهم ۸۴۹ ریال سود محاسبه کرد.

این شرکت سود ۸۴۹ ریالی را در حالی اعلام کرده که نسبت به سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش داشته است. همچنین سود عملیاتی شرکت با رشد ۱۱۱ درصدی به ۲۰۵ میلیارد ریال، سود خالص با رشد ۱۶۷ درصدی به ۲۵۴ میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با رشد ۹۶ درصدی به ۲۷۹ میلیارد ریال رسید.

در آوردی که «زگلدشت» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام شد با توجه به وجود مشتری عمده انتظار می‌رود میانگین نرخ فروش شیر در سال ۱۳۹۸ مبلغ دو هزار ریال نرخ گذاری شود. همچنین با توجه به نوسات نرخ ارز، انتظار می‌رود هزینه مواد مصرفی به دلیل افزایش در نرخ نهاده‌ها (شامل جو، ذرت و سویا) ۲۰درصد افزایش یابد.

برآورد این شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده با توجه به افزایش در نرخ خرید نهادها (خوراک دام) به دلیل افزایش در نرخ ارز (دلار)، انتظار می رود بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل (عمدتا به دلیل افزایش در نرخ خرید هزینه مواد مصرفی و افزایش در تعداد دام) ۴۶ درصد افزایش یابد.

این شرکت در تشریح برنامه‌های خود جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرد که ساخت بهاربند تلیسه به ظرفیت ۳۰۰ راس جهت کاهش تراکم گله و همچنین ساخت بهاربند گاو شیری با ظرفیت ۳۰۰ راس به منظور افزایش ظرفیت تولید در دست اقدام قرارگرفته که بهاربند تلیسه در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و بهاربند گاو شیری در پایان سال ۱۳۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

یکی دیگر از برنامه‌های آتی «زگلدشت» که در پیش بینی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ منظور شده فروش تعداد ۱۵۰ راس تلیسه آبستن خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر