بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مدیرعامل کارگزاری ملل پویا:

تحریم صنعت پتروشیمی قابل پیش بینی بود

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا گفت: تحریم صنعت پتروشیمی بعد از تحریم نفت قابل پیش‌بینی بود و مساله تازه‌ای نیست،
کد خبر : ۱۹۲۲۶۵

به گزارش بورس نیوز، کمال خانزاده اظهار کرد: تحریم صنعت پتروشیمی بعد از تحریم نفت قابل پیش‌بینی بود و مساله تازه‌ای نیست، اگرچه زمان دقیق آن اعلام نشده بود.

وی افزود: هدف از وضع تحریم‌ها بر بخشی از صنعت پتروشیمی کشور می‌تواند تاکید بر این موضوع باشد که امریکایی‌ها سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران را رها نکرده‌اند .

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این تحریم‌ها، بیشتر کارکرد سمبولیک دارد؛ بنابراین تاثیر چندانی بر بازار ندارد و نهایتا ممکن است چند درصد هزینه صادرات را افزایش دهد.

خانزاده تاکید کرد: محصولات پتروشیمی معمولا از کانال‌های مختلف مانند بورس کالا، خرده‌فروشی‌ها و بازرگانان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. توقف فروش محصولات پتروشیمی تقریبا غیرممکن است. ضمن اینکه بخش اعظم این محصولات در خود کشور خواهان دارد و به سرعت به فروش می‌رسد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: اقدام امریکا به ویژه در آستانه سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران برای مذاکره درخصوص موضوع هسته‌ای کاملا معنادار و هدفدار است؛ مطمئنا توسعه صنعت پتروشیمی ایران با تحریم‌های اقتصادی متوقف نخواهد شد و این صنعت، بدون توجه به هیجانات سیاسی مسیر خود را ادامه می‌دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر