بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

انتظار کاهش جدی نرخ ارز نداریم

نرخ ارز در محدوده ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان منطقی است و با فرض تداوم وضعیت فعلی، انتظار افت قیمت شدیدتری نمی رود.
کد خبر : ۱۹۲۲۷۹

به گزارش بورس نیوز، کانون صرافان ایران در اطلاعیه ای از جلسه توجیهی برای کلیه صرافی ها در مورد بازار متشکل ارزی خبر داده است. با این خبر به نظر می رسد با راه اندازی بازار متشکل ارزی فاصله زیادی نداریم. بازاری که به زعم بعضی فعالان این حوزه احتمالا موجب کاهش نرخ ارز خواهد شد. 
از سوی دیگر، تحریم های جدید صنعت پتروشیمی، دغدغه هایی بابت افت صادرات محصولات پتروشیمی و کاهش جریان ورود ارز به کشور ایجاد کرده است.

مرتضی افقه اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با بورس نیوز در رابطه با تاثیر تحریم های جدید صنعت پتروشیمی بر بازار ارز بیان کرد: اقتصاد کشور به شدت به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و محصولات پتروشیمی وابسته است و به نظر می رسد مادامی که فشارهای بین المللی کاهش نیافته باشد، بازار ارز کاهش جدی و پایدار تجربه نخواهد کرد. تحریم های پتروشیمی، اتفاق چندان جدیدی نیست و در بلند مدت احتمالا اثر بااهمیتی بر صادرات پتروشیمی ها نخواهد داشت؛ اما خبر این تحریم در کوتاه مدت جو روانی بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شرایط اقتصادی و روابط سیاسی و بین‌المللی کشور به گونه ای نیست که چشم انداز روشنی از بازارهای مختلف ارائه دهد.

وی افزود: نرخ ارز در محدوده ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان منطقی است و با فرض تداوم وضعیت فعلی، انتظار افت قیمت شدیدتری نمی رود. راه اندازی بازار متشکل ارزی هم بعید است که سبب کاهش جدی نرخ ارز شود. بهترین اتفاق در شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی کشور تثبیت نرخ ارز است. مشکل اقتصاد کشور هم افزایش نرخ ارز و هم عدم ثبات نرخ ها در این بازار بوده و اگر دولت بتواند نرخ ارز را ثابت نگه دارد و اقداماتی صورت دهد که از نوسانات شدید در این بازار جلوگیری شود و قیمت ها بی جهت افزایش نیابد امتیاز بزرگی برای بازار ارزی کشور خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر