بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم امروز نیم نگاهی دارد به آچارکشی یک خودروساز بر اموال بانکی که درگیر ادغام است تا ماجرای وزیر و لشگر دونفره‌ای در هیات مدیره به صرف بازی با پلی‌استیشن.......
کد خبر : ۱۹۲۳۸۷
قطعه‌ساز جنجالی و آچارکشی یک کارگزاری/ پیرزن فامیل یا وزیر فرتوت!

به گزارش بورس‌نیوز، از گوشه و کنار بارها خبر می‌رسید که قطعه‌ساز معروف جاده مخصوص که حاشیه فراوانی را همیشه یدک می‌کشد، روابطی خاص با ارگان‌های نظامی داشته باشد اما گویا این ارتباط هر روز پُر رنگ‌تر از دیروز شده و شاید بمب‌هایی از نوع اخبار العجایب از کیلومتر 11 جاده مخصوص شنیده شود.

 براستی در این مجموعه قطعه‌ساز و این بانک‌وبیمه‌ای در حال ادغام چه خبر است؟ آیا جعبه‌سیاه این بده‌‌بستان‌ها که اکنون در فروشگاه اتکا ماموریت داشته و جلسات ویژه‌ای در نمازخانه برگزار می‌کند، فعلا قصد رخ نمایی ندارند؟

کارگزاری بهمن متعلق به مجموعه‌ای بود که قطعه‌سازی کروز پیش از این از موسسه کوثر خریداری کرده بود.

باید بررسی کرد این قطعه‌ساز بر اساس چه حساب‌و‌کتاب و بده‌بستانی ابتدا مالی را از یک موسسه اعتباری نظامی که در شرف ادغام است، یکبار با سایر دارایی‌ها خریداری کرده و حالا با ارقامی فراتر از آنچه که در دفاتر حسابداری بوده دوباره به این موسسه واگذار کرده است.

امیدواریم که پاسخی برای این مسائل و چرایی آن، ارائه شود.

یک دختر دارم شاه نداره
گویا وزراء، مسئولین، نمایندگان، وکلا و اهالی بالانشین در جیب خود پند و اندرزهای شگرفی را همیشه برای ملت آماده دارند، این عزیزان مسئول گویا فراموش کرده‌اند که کاخ‌های خود را بر آرای همان ملت ساخته‌اند؛ از داستان لنگ و یمن گرفته تا همین عرض ارادت وزیر به مردم که زیاد می‌خوریم! وزیر جان، جان‌جانان صبیه گرامی در لندن عکس می‌گذارد در اینستا با کباب‌های فراوان، می‌کشند سیخ را به دندان آنهم با مهمان‌های فراوان؛ اگر بَد، بده برای همه بده ؛ چرا مسئولین همیشه در لباس پیرزن‌های فامیل فقط موعظه را برای جوانان سایر فامیل بلد هستند و خود را مُبرا می‌داند؟ کمی به اندرونی خود نیز بنگرید؛ البته اگر نگویید عطیه‌جان مربا بده بابا!!!

لشگر پروپیمان دو نفره
بعد از جدایی «م.ر» از هیات مدیره بیمه سینا حالا این شرکت به یک لشکر دونفره در هیات مدیره تبدیل شده که معلوم نیست تقسیم سمت در آن به چه صورت شکل گرفته است که منتج به انتخاب رئیس هیات مدیره و نائب رئیس شده است!؟

سوال اینجاست که فقط دو نفر؟ مگر در هیات مدیره آن شرکت بیمه‌ای پلی‌استیشن فقط بازی می‌کنند که تنها ۲ نفر باشند؛ پیشنهاد می‌کنیم که بازی فیفا را خریداری کرده و لذت بازی 4 نفره را تجربه کنند البته ما حاضریم به عنوان توپ‌جمع کن در این مجمع نیز حضور داشته باشیم و گهگاهی حاضری بزنیم تا حدنصاب نیفتد.
لذت دنیا برای شما داداشی‌های بیمه است.

به نام خیریه با ارز جهانگیری
ماه‌رمضان، ماه مهمانی خدا و ماه امیرالمومنین تمام شد و اینکه با این ایام و نام‌ها چه بازی‌هایی تحت پُست و مقام‌های فراوان نمی‌شود.
خیره با نام مولی‌علی(ع) و نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر از آن فن‌های کشتی امامعلی حبیبی بود که از این خیریه یاد گرفتیم.
شب اول قبر، مولی امیرالمومنین به کمک این دوستان بیاید ان‌شاءالله!

این خیریه تا ۱۴اردیبهشت در مجموع ۹/۲ میلیون دلار ارز دولتی در قالب دو میلیون و ۲۶۸ هزار یورو و ۶/۶ میلیون دلار آمریکا دریافت کرده بود که در گزارش اخیر بانک مرکزی (۱۸ خرداد) میزان ارز ۴۲۰۰ دریافتی این خیریه به بیش از ۱۰ میلیون دلار رسیده است. به عبارتی دیگر فقط در یکماه اخیر این خیریه بیش از ۸۳۵ هزار دلار ارز دولتی دریافت کرده است. 

نکته قابل تامل اینکه خیریه مذکور ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه برای واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی، بلکه برای تسویه بدهی وام‌هایی پرداخت می‌کند که در سالهای ۱۳۸۵ و ۸۶ دریافت کرده است.

حال سوال این است که چرا در شرایط محدودیت ارزی اینگونه منابع ارزی به حراج گذاشته شده است؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت روا نیست اما به خیریه چرا
با کمی تامل از خبر بالا این را بخوانید که تنها ۳۰درصد ظرفیت کارخانه‌های لوازم خانگی فعال است/نرخ دلار برای تولید داخل بالاتر از قاچاق است.

در مقایسه‌ای که امروز انجام شد، قیمت برخی از محصولات لوازم خانگی نشان می‌دهد طی یکسال اخیر (از ۲۰ خرداد ۹۷ تا امروز) قیمت ماشین لباسشویی ۱۷۲ درصد، قیمت تلویزیون ۱۶۸ درصد، جاروبرقی ۹۸ درصد و اتوی برقی ۸۲ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر