بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد بازارهای مناسب برای هدایت نقدینگی ضروری بوده و باید ابتدا در جامعه شرایطی مهیا شود تا هدایت حجم نقدینگی به آن بخش امکانپذیر شود.
کد خبر : ۱۹۲۵۳۲

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی درخصوص تعیین دستورالعمل اخذ مالیات از سکه‌های پیش‌فروش شده، اظهار کرد: در شرایط کنونی وزارت امور اقتصادی و دارایی باید یک شفاف‌سازی عمومی درباره اخذ مالیات از سکه انجام دهد، زیرا متاسفانه در روزهای گذشته با اعلام اخبار ضد و نقیض در این باره سرمایه‌های اجتماعی در کشور کاهش یافته است.

وی افزود: افرادی که در پیش‌فروش سکه ثبت نام کرده اند می گویند که اخذ مالیات جزو شروط قرارداد نبوده و دولت سپس این شرط را اضافه کرده است. از سوی دیگر دولت می گوید که این تعداد سکه که ثبت نام شده سفته بازی را رواج داده است.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت ادامه داد: باید ابتدا اختلاف بین دولت و مردم درباره اخذ مالیات از سکه حل شده و سپس برای مراحل بعدی اقدام شود. تا زمانی که این اختلاف حل نشود نباید به صورت مستمر بگوییم که چه مقدار منبع درآمدی از طریق اخذ مالیات از سکه ایجاد می‌شود.

آقاپور علیشاهی درباره اقدام دولت برای کاهش حجم سرمایه‌های اجتماعی و خروج نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: در حال حاضر چه حوزه‌ای در اقتصاد کشور وجود دارد که سفته‌بازی در آن اتفاق نیفتد؟، بنابراین اگر این حجم نقدینگی از بانک خارج شود و در هر بخش دیگر رسوب کند به صورت کامل آن حوزه را از بین خواهد برد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ایجاد بازارهای مناسب برای هدایت نقدینگی ضروری بوده و باید ابتدا در جامعه شرایطی مهیا شود تا هدایت حجم نقدینگی به آن بخش امکانپذیر شود. پس از آن اقداماتی مانند اخذ مالیات از سکه انجام شود، زیرا درآمدهای موقتی هیچگاه در شرایط فعلی اقتصادی کشور به سرمنزل مقصود نخواهند رسید.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر